L’Ajuntament de Barcelona imposarà un veto als bicitaxis a cinc zones de la ciutat. Aquest sistema de transport a tracció que s’ofereix a dur passatgers -habitualment, turistes- quedarà prohibit durant sis mesos a l’entorn de la Sagrada Família, al Quadrat d’Or de l’Eixample, a l’avinguda Paral·lel i als entorns del Park Güell i del Camp Nou.
La restricció encara no és vigent i ara es sotmet al període d’al·legacions. En tot cas, l’Ajuntament apunta que, si no topa amb cap obstacle, el decret podria entrar en vigor durant l’agost.
Amb el nou impediment, l’Ajuntament tracta de limitar la proliferació dels bicitaxis en zones turístiques. Els últims temps s’han convertit en focus freqüent de queixa del veïnat. La limitació s’afegeix a la regulació dels bicitaxis principalment a Ciutat Vella i Sant Martí, vigents durant els mesos d’estiu.
En vigor durant els mesos de més turisme
L’Ajuntament assegura que la mesura estarà en vigor “durant els mesos de més activitat turística, quan es donen majors circumstàncies d’ocupació i ús de l’espai públic”. El Consistori sosté que “l’objectiu de la mesura és alleugerir l’ocupació de l’espai públic i les molèsties per als veïns i les veïnes”.
“Els bicitaxis no responen al model de mobilitat ni al model turístic que volem per la ciutat”, ha adduït la regidora de Mobilitat, Laia Bonet. “Generen molèsties de circulació, problemes de seguretat i fan competència deslleial al taxi”, ha assenyalat.
Pressió a la Generalitat
En paral·lel, l’Ajuntament pressiona a la Generalitat perquè prohibeixi els bicitaxis. El Consistori diu que manté converses amb el Govern per modificar la llei.
Bonet diu que, mentre no s’instauri una normativa de la Generalitat, l’Ajuntament es troba amb les mans lligades. “Des de l’Ajuntament de Barcelona estem utilitzant tots els instruments que tenim al nostre abast per garantir la seguretat a l’espai públic, però insistim en que cal que la Generalitat faci la seva feina i prohibeixi aquesta activitat”, assegura la regidora.
L’Ajuntament considera que el “creixement de l’activitat econòmica i del turisme a altres zones de la ciutat ha provocat el desbordament d’aquesta vehicles cap a altres districtes”. Adverteix, a més, de la “saturació” que causen en l’espai públic i d’un “increment dels problemes de convivència” entre els diferents tipus de vehicles, que atribueix als bicitaxis.