Els permisos per circular per la Zona de Baixes Emissions costaran 2 euros al dia

Els vehicles més contaminants que vulguin circular per la nova Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Barcelona hauran de pagar per fer servir cada una de les 10 autoritzacions anuals a què tenen dret. Per cada permís, que dura 24 hores, hauran de pagar 2 euros. Si el vehicle és estranger, haurà de pagar 5 euros d’entrada per la gestió de comprovar quant contamina, més dos euros diaris si no és prou sostenible. Les famílies de rendes baixes, però, tindran descompte i el forfait diari els sortirà a meitat de preu, és a dir, a un euro per dia.

El ple de l’AMB ha aprovat aquest dimarts la nova taxa, que no s’havia anunciat durant les presentacions i sessions divulgatives sobre el funcionament de la ZBE. La restricció entrarà en vigor l’1 de gener i s’aplicarà de dilluns a divendres laborables de 7 a 20h, a partir de l’1 de gener de 2020. Els infractors rebran avisos durant els tres primers mesos i a partir de l’1 d’abril començaran a imposar-se multes de 200 a 500 euros.

[r:1]

Per fer ús dels permisos caldrà registrar el vehicle el dia abans en un portal web metropolità que s’estrenarà pròximament. Quedaran exempts de pagar aquesta taxa els vehicles de mobilitat reduïda i els de serveis (policia, bombers, funeràries…), però igualment s’hauran d’inscriure al registre cada vegada que vulguin circular per evitar ser multats.

Taxes que hauran de pagar els vehicles sense etiqueta ambiental per poder circular a la ZBE / Àrea Metropolitana de Barcelona

Taxes que hauran de pagar els vehicles sense etiqueta ambiental per poder circular a la ZBE / Àrea Metropolitana de Barcelona

Per tenir dret al forfait a preu reduït els ciutadans hauran d’acreditar que la renda de la família és inferior al doble de l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM) vigent, és a dir, que els ingressos de la llar no sobrepassen els 1.676 euros al mes. Les famílies amb ingressos inferiors a 921,80 euros al mes entre tots els membres de la llar podran optar a una bonificació total que cobriria tota la taxa i els permetria usar els 10 permisos sense cost.

Els vehicles estrangers “que no es regeixen per les etiquetes ambientals de la DGT” hauran de pagar 5 euros “per a la gestió de comprovar que compleixin els mateixos requeriments tecnològics que els vehicles estatals”. 

Comentaris

    Marc Martínez Ferruz Novembre 05, 2019 | 16:26
    En la revisió obligatoria ITV, es revisen les emisións dels cotxes. Si contamines no la pases. El meu opel corsa te 22 anys i funciona a la perfecció. A mes el faig servir uns 1000 Km al any i la majoria fora de BCN. A la ITV també controla el kilometratge. Soc jubilat i no puc comprar un de nou. El posar impostos no es la sol.lució. Es anar en contre del pobre, bueno normal com sempre.

Nou comentari

Més notícies

El veto permanent als cotxes contaminants començarà a multar l’1 d’abril

La nova Zona de Baixes Emissions de Barcelona entrarà en funcionament l'1 de gener | La flota afectada tindrà 10 dies anuals d’ús permès

Llum verda inicial a la Zona de Baixes Emissions amb l’abstenció de l’oposició

El govern passa el tràmit inicial i l'oposició prepara al·legacions | L'aprovació final requerirà majoria simple al ple de desembre

Els cotxes antics prenen el centre de Barcelona contra la Zona de Baixes Emissions de Colau

La marxa dels vehicles ha bloquejat bona part dels carrers del voltant i ha provocat afectacions al trànsit
Elsa Artadi presentant les iniciatives del grup municipal i el posicionament sobre la ZBE / JxCat

Artadi demana a Colau ajudes per als afectats més vulnerables de la Zona de Baixes Emissions

Pressionarà el govern municipal amb 13 proposicions, precs i preguntes en la primera tanda de comissions del mandat

Janet Sanz subratlla que la Zona de Baixes Emissions barcelonina “equival a 20 Madrid Central”

El Govern i els ajuntaments de l’àrea metropolitana s’han reunit per accelerar les mesures que s’estan treballant per assolir les exigències de Brussel·les

Calvet coincideix amb Colau a estudiar el peatge urbà després de la zona de baixes emissions

El conseller aposta per desplegar primer la mesura sobre els vehicles més contaminants i millorar el transport públic