Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La T-casual i la T-familiar se sumen a la T-Mobilitat
  • CA

La T-Mobilitat compta des d’aquest dimarts amb dues noves incorporacions: la T-casual i la T-familiar. El títol unipersonal de deu viatges –el més usat de tota la xarxa de transport- i el multipersonal, que permet realitzar vuit viatges en trenta dies, ja es poden fer servir per desplaçar-se entre els 36 municipis de l’àrea metropolitana amb la targeta recarregable o mòbil.

Aquestes dues modalitats se sumen a la T-usual i la T-jove d’una zona, que des de principis d’any també estan disponibles en les seves versions per a famílies monoparentals i nombroses. Segons informa l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) en un comunicat, cada dia feiner es duen a terme prop de 180.000 viatges amb T-Mobilitat, un sistema que de mitjana creix a un ritme d’unes 4.000 persones per setmana.

La notícia de la incorporació d’aquests dos nous títols arriba després que la Generalitat confirmés aquest dilluns que la previsió és que els bitllets de cartró desapareguin la tardor de 2023 a Barcelona i a les set corones tarifàries de transport públic del seu entorn. “L’objectiu és que en totes les validacions amb targetes que són de cartró, sense xip i que no són intel·ligents hi hagi una parada analògica i que tothom utilitzi només la T-mobilitat”, apuntava ahir el secretari general del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, que remarcava la voluntat d’anar estenent l’ús del nou títol a les set corones de Barcelona d’aquí a finals d’any.

Cal recordar que la T-mobilitat -que acumula anys de retard- ha de permetre pagar segons la distància que es recorri en transport públic. Amb tot, encara s’han de concretar quins seran els diferents preus del títol que ha de reemplaçar l’actual sistema tarifari integrat. Inicialment, la previsió era que la targeta pogués estar completament desplegada arreu del territori català durant el 2021, un objectiu que, si no hi ha nous contratemps podria acabar assolint-se amb gairebé dos anys de retard.

Tampoc s’han complert les expectatives inicials pel que fa al cost del desplegament de la iniciativa, que havia de ser d’uns 72 milions d’euros i que ha acabat superant els 116 milions, un increment que es tradueix en un sobrecost del 225% respecte a la licitació original del projecte.

Més notícies
Punt informatiu de la T-Mobilitat a la plaça Espanya / JR
Adeu a les targetes de cartró al transport públic la tardor de 2023
Notícia: Adeu a les targetes de cartró al transport públic la tardor de 2023
Comparteix
La Generalitat preveu que els títols convencionals acabin de ser substituïts per la T-mobilitat l'any que ve a Barcelona i les seves corones tarifàries
Un creuer al port de Barcelona
Foment lamenta “l’ocurrència” de Colau de voler limitar els creuers
Notícia: Foment lamenta “l’ocurrència” de Colau de voler limitar els creuers
Comparteix
L'alcaldessa de Barcelona ha insistit en la necessitat de reduir l'impacte ambiental d'aquestes embarcacions sobre la ciutat i el veïnat
Bloc de pisos a Barcelona AJUNTAMENT DE BARCELONA
El districte de Barcelona on més ha pujat el preu de venda dels pisos
Notícia: El districte de Barcelona on més ha pujat el preu de venda dels pisos
Comparteix
Els preus a l'Eixample han pujat gairebé un 6%, segons el darrer índex de preus immobiliaris del portal Idealista
Imatge de la plaça del Carme, epicentre del barri del Camp de la Creu JORDI PLAY
El Camp de la Creu, d’epicentre anarquista a barri condemnat
Notícia: El Camp de la Creu, d’epicentre anarquista a barri condemnat
Comparteix
Els veïns alerten que els plans urbanístics executats i previstos, amb l’enderroc de finques i la construcció de pisos, han desvirtuat l’essència d’un barri obrer nascut el 1870

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa