L’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha iniciat les obres de renovació de 14 escales mecàniques de la xarxa de metro. Aquests treballs es concentraran en nou estacions de les línies L1 i L2 i tindran un pressupost total de 2,8 milions d’euros. Amb aquesta actuació, el metro s’acomiada dels últims exemplars del model més antic d’escales que es podia trobar a la xarxa, que ja havia arribat pràcticament al final de la seva vida útil després de gairebé 35 anys de servei.
Segons informa TMB en un comunicat, les obres ja han començat a l’estació de Bellvitge de l’L1, on s’està treballant de manera simultània en dues de les escales mecàniques de les instal·lacions per poder mantenir sempre una de les andanes amb una escala en servei. L’actuació -que es replicarà posteriorment en la resta d’estacions afectades per la reforma- consistirà principalment en la retirada del sistema existent i en el muntatge d’un de nou més modern i més eficient.
La previsió és que la renovació de les nou estacions culmini durant el 2023 i que es dugui a terme de manera progressiva, de manera que sempre es puguin tenir les andanes i els vestíbuls operatius. Mentre s’allarguin els treballs, els usuaris podran accedir a les estacions utilitzant l’escala mecànica ubicada a l’extrem oposat d’on estiguin realitzant les obres o a través de les escales de pedra o els ascensors. En concret, les estacions afectades per aquesta operació de renovació són les d’Hospital de Bellvitge, Bellvitge, Avinguda Carrilet, Baró de Viver i Trinitat Vella de la línia vermella, i les de Pep Ventura, Verneda, Gorg i Sant Roc de la línia lila.
Reforma parcial
Durant aquest 2022, TMB ja ha dut a terme una altra actuació de millora per allargar la vida útil d’unes altres sis escales mecàniques que també tenien més de 20 anys. En paral·lel, els tècnics de la companyia estan treballant en la redacció del projecte executiu d’una quinzena d’escales mecàniques de la xarxa que encara no tenen el sistema de control remot incorporat.