Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament blindarà la ZBE amb una modificació de l’ordenança

L’Ajuntament de Barcelona té un pla B per si el Tribunal Suprem acaba anul·lant l’ordenança que regula la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que va ser anul·lada pel TSJC després que diverses entitats presentessin una demanda. Per si es produeix l’anul·lació, el consistori prepara una modificació de l’ordenança que regula les restriccions de vehicles. La ZBE Rondes BCN engloba cinc municipis metropolitans (Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i part dels municipis de Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Sant Adrià de Besòs).

Blindar la ZBE modificant l’ordenança

La llei de canvi climàtic i transició energètica obliga les ciutats de més de 50.000 habitants a tenir activa una ZBE. És per això que l’Ajuntament ha de tenir activa la ZBE, i proposa, com ha anunciat aquest dilluns, buscar un nou consens amb entitats, agents i ciutadania per assegurar-ne la implantació i per millorar-la si fos necessari a través d’un procés de participació. “L’objectiu és promoure el debat ciutadà entorn al desplegament i aplicació d’un instrument normatiu. Una vegada fet aquest debat participatiu, s’iniciarà el procés per aprovar la nova ordenança actualitzada que blindi la ZBE. I la idea és que estigui enllestida abans que acabi el mandat.

Recursos de cassació

Per altra banda, el consistori, la Generalitat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han presentat els respectius recursos de cassació contra la sentència del TSJC sobre la ZBE, que de moment continua vigent. En els recursos, que han estat acceptats a tràmit, s’emfatitza la priorització del dret de la salut per sobre de la mobilitat més contaminant i l’obligatorietat de disposar d’una ZBE per reduir la contaminació de l’aire i per complir les normatives europees i estatals.

Un cartell avisa als conductors que entren a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona
Un cartell avisa als conductors que entren a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona



El desplegament de la ZBE Rondes BCN ha permès reduir més de 600.000 desplaçaments de vehicles més contaminants, cosa que comporta la reducció del nivells de NO2 a l’àmbit d’aquesta ZBE. Barcelona és la sisena ciutat europea amb més mortalitat a causa de la contaminació de l’aire i s’hi produeixen més de 1.300 morts prematures. La millora de qualitat de l’aire, per tots els canvis ocorreguts a la ciutat, ha permès reduir al voltant de 125 morts anuals.

Eloi Badia, regidor d’Emergència Climàtica de Barcelona, i Marc Sanglas, director general de Qualitat Ambiental de la Generalitat, han recordat que és un imperatiu legal i un compromís polític. “La salut pública ha de ser el principal eix que ha de moure les administracions públiques”, ha dit Badia, mentre que Sanglas ha afegit que “no és una mesura desproporcionada”, com considera el TSJC. Tots dos reivindiquen la potestat dels municipis per poder regular aquest tipus de mesures.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a maig 30, 2022 | 10:48
    Ricard maig 30, 2022 | 10:48
    "ZBE", o com obligar-te a canviar de cotxe, puguis o no.
  2. Icona del comentari de: Isabel Valenciano a maig 30, 2022 | 10:48
    Isabel Valenciano maig 30, 2022 | 10:48
    Dimussio de Colau i de tot l'Ajuntament!!!
  3. Icona del comentari de: Fran BCN a maig 30, 2022 | 11:44
    Fran BCN maig 30, 2022 | 11:44
    Tot això de.les ZBE son.frikades i collonades i..ho saben. No es pot.començar.la casa per la teulada i van a lo fàcil, a.fotre als què tenen pocs recursos
  4. Icona del comentari de: Marc Barcelona a maig 30, 2022 | 12:37
    Marc Barcelona maig 30, 2022 | 12:37
    És curios com et diuen que volen protegir la salut dels ciutadans, però si Europa li diu a l'ajuntament que més del 50% de les emisions provenen del port i l'aeroport, la salut ja no importa tant sembla.
    • Icona del comentari de: Javi a maig 31, 2022 | 07:12
      Javi maig 31, 2022 | 07:12
      No todo el mundo puede cambiarse el coche y dicen al pueblo que son un ayuntamiento de izquierdass
    • Icona del comentari de: Javi a maig 31, 2022 | 07:12
      Javi maig 31, 2022 | 07:12
      No todo el mundo puede cambiarse el coche y dicen al pueblo que son un ayuntamiento de izquierdas
      • Icona del comentari de: Jose antonio a maig 31, 2022 | 17:40
        Jose antonio maig 31, 2022 | 17:40
        Buenas. Que den ayudas a los que tenganos que cambiar de coche,i lo necesitemos. que ellos seguro que van en coche de los últimos modelos. Que vayan en trasporte público.
  5. Icona del comentari de: Marc a maig 30, 2022 | 12:38
    Marc maig 30, 2022 | 12:38
    És curios com et diuen que volen protegir la salut dels ciutadans, però si Europa li diu a l'ajuntament que més del 50% de les emisions provenen del port i l'aeroport, la salut ja no importa tant sembla.
  6. Icona del comentari de: Marc a maig 30, 2022 | 12:43
    Marc maig 30, 2022 | 12:43
    Si Europa lis diu que les zones més contaminants son el port i l'aeroport, i aquestes precissament ni las han nombrat. No crec que amb el conte de la preocupació per la salut dels ciutadans, arribin molt lluny.
  7. Icona del comentari de: Montse a maig 30, 2022 | 14:56
    Montse maig 30, 2022 | 14:56
    No es por salud solo es por recaudar más y ahogar a los ciudadanos.
  8. Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 18:29
    Anònim maig 30, 2022 | 18:29
    el port y el aeroport donan la contaminacion de la mitad de tots el cotxes, pero aixo no importa, demes es pensa com apretar al mes humild
  9. Icona del comentari de: BarceloniFart a maig 30, 2022 | 19:16
    BarceloniFart maig 30, 2022 | 19:16
    Recaptar i limitar les alternatives sense importar si ens carreguem la llibertat de les persones. Aquesta és la política Colau i els seus 5000 regidors ue viuen d'això perquè no els voldrien a cap lloc més. És repugnant!
  10. Icona del comentari de: Francisco a maig 30, 2022 | 22:01
    Francisco maig 30, 2022 | 22:01
    Es una vergüenza cada vez nos apretando más al ciudadano primero propaganda que compres un coche y luego que contaminación pues empezar no hacer propagandas para que los fabricantes no hagan coches si luego no los podemos usar, y después hay barcos en el puerto que contaminan más que todos los coches y eso sin contar con los aviones, hipocresía recaudatoria!!!!
  11. Icona del comentari de: Ricard Alsina a maig 31, 2022 | 18:24
    Ricard Alsina maig 31, 2022 | 18:24
    Encara estic esperant que ens diguin en quin % ha baixat la contaminació d'ença que hi ha la ZBE...
  12. Icona del comentari de: Pilar a maig 31, 2022 | 21:09
    Pilar maig 31, 2022 | 21:09
    No he visto a ninguno del parlamento catalán ir en bici , siguen llevando escoltas y coches. Señores y señoras el ejemplo se copia , pero todos hacen exactamente lo que menciona el Libro de George Orwell Rebelion en la Granja !! Leanlo a ver si un poco de cultura lea enseña a no ser pequeños dictadores. El ciudadano que paga sus buenoa salarios es trabajdor, cuidador de los Suyos y todos vosotros sois lo contrario solo cuidais vuestro bolsillo a costa de todos . La pena es que el pueblo sin cultura es la perdicion de cualquier pais . Con ponerles un plato de lentejas en la boca los acallan . Mi madre decia : no sirvas a quien sirvio ni mandes a quien se le mando ! Que sabia
  13. Icona del comentari de: Joan a maig 31, 2022 | 22:26
    Joan maig 31, 2022 | 22:26
    Todo es recaudatorio, para vender coches que por cierto luego no podrás usar. Que la Colau vaya andando que 0ir cierto va en coche oficial pagado por nosotros

Nou comentari

Comparteix