Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El metro de Barcelona registra un nou rècord històric de passatgers
  • CA

La xarxa de metro de Barcelona ha registrat aquest mes de maig 40,8 milions de validacions, el que suposa un nou rècord històric de TMB. És, de fet, el segon mes consecutiu en què el metro barceloní supera el seu màxim històric de passatgers després de tancar l’abril amb 40,3 milions de validacions. El metro va de rècord en rècord, tenint en compte que el 21 d’abril ja va arribar als 1,52 milions de viatgers a les vuit línies –rècord en un dia– i que, només sis dies després, va superar aquesta xifra arribant als 1,52 milions. També s’ha assolit el rècord de passatgers en dies festius. Concretament, durant la diada de Sant Jordi, quan la xarxa de TMB va validar 1,2 milions de tiquets. És més, molts usuaris van denunciar que el servei va col·lapsar.

Tot plegat arriba en un moment de plena expansió del servei. La darrera gran inversió es farà a l’L4, una de les més castigades. El principal canvi serà que la línia groga sumarà tres parades per connectar el barri de la Pau amb la Sagrera, on en un futur s’instal·larà la principal estació de trens de Barcelona. En aquest cas, no caldrà fer gaires obres, ja que es faran servir les vies per on circulen les línies L9 i L10N, que connecten Barcelona amb Badalona i Santa Coloma. Així, només crearà infraestructures noves a prop del pont de Santander, on hi ha previst fer una parada. La Generalitat de Catalunya invertirà 375 milions d’euros en total per poder dur a terme totes les intervencions necessàries en l’ampliació de l’L4. També està previst, d’aquí a 2030, unir l’L9 i ampliar l’L1 per Badalona. A més, enguany també s’han estrenat els nous combois de l’L3.

Alteracions durant l’estiu

No és l’única gran reforma que es farà el metro per seguir millorant el seu servei. El Departament de Territori preveu invertir uns 66 milions d’euros per modernitzar el sistema actual, incrementant la velocitat comercial i apujant l’oferta. La previsió és que els treballs s’allarguin prop de cinc anys i que les millores es vagin posant en funcionament de forma progressiva. De fet, gran part d’aquestes reformes deixaran algunes parades de l’àrea del Besòs i el Poblenou sense servei durant l’estiu. Passarà el mateix amb la T4 de tramvia, que estarà en desús per les obres de connexió.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa