Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El metro conclou la seva odissea amb l’estrena del primer dels nous combois

El primer comboi de la sèrie 7000 ja circula per la línia L3 del metro. Aquest dilluns al migdia s’ha estrenat de manera oficial aquest primer exemplar dels 26 que s’incorporaran a la xarxa en els pròxims mesos, completant d’aquesta manera la renovació del parc de vehicles i eliminant aquells que encara contenen components amb amiant. La presentació en societat del flamant tren ha arribat gairebé un any més tard del previst a causa de diversos problemes amb el subministrament de materials i enmig de la polèmica per la retirada de cables dels túnels, una actuació extraordinària que ha permès que els vehicles passin per la xarxa sense fregar les parets, tal com sí que passava durant els primers mesos de proves.

El bateig d’aquest primer exemplar ha tingut lloc a l’estació de Trinitat Nova de la línia L3, on el comboi ha iniciat el seu recorregut acompanyat de diverses personalitats polítiques, treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i d’Alstom -la companyia fabricant-, mitjans de comunicació i diversos curiosos que no s’han volgut perdre aquest moment històric. El trajecte oficiós no ha arribat als deu minuts, el temps que ha trigat el tren en recórrer el tram entre les estacions de Trinitat Nova i Mundet. Després el vehicle ha continuat el seu camí deixant a l’andana a autoritats i representants de les diferents empreses implicades.

El primer dels nous combois del metro ja està en funcionament / A.R.
El primer dels nous combois del metro ja està en funcionament / A.R.

En aquest breu recorregut ja s’ha pogut constatar que el nou model de tren és lleugerament més ràpid que l’anterior, a més de comptar amb un disseny molt més modern i d’incorporar diverses innovacions, sobretot en clau accessibilitat. Entre les més destacables, les pantalles electròniques on es mostra en quin punt del recorregut es troba el comboi o seients reservats per a persones amb mobilitat reduïda, que es troben ubicats en cadascun dels extrems del vehicle.

El primer dels nous combois del metro ja està en funcionament / A.R.
El primer dels nous combois del metro ja està en funcionament / A.R.

Incorporació progressiva fins al juny del 2024

“La Barcelona del metro funciona, no sempre tan bé com voldríem, però volem que sigui encara més fiable, eficient i accessible”, ha assegurat la presidenta de TMB, Laia Bonet, que ha destacat que es tracta de la compra de material mòbil “més important de tota la història” de la companyia. Bonet ha explicat que actualment compten amb quatre dels nous trens i que la previsió és que aquests es vagin incorporant progressivament a la xarxa fins a completar el relleu de tota la flota antiga de cara al mes de juny del 2024.

En aquest sentit, des d’Alstom han assegurat que ja tenen el 75% dels flamants vehicles pràcticament enllestits i que almenys deu dels combois ja estan en les darreres fases de validació, de manera que seran entregats a TMB en les pròximes setmanes. Cal recordar que el contracte entre ambdues companyies es va segellar l’octubre del 2019 per un valor de prop de 318,85 milions d’euros i que el retard de gairebé un any en l’entrega dels vehicles està provocat -sempre segons la versió oficial- per diversos problemes de subministrament de materials.

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, amb la president de TMB, Laia Bonet, aquest dilluns / A.R.
El conseller de Territori, Juli Fernàndez, amb la president de TMB, Laia Bonet, aquest dilluns / A.R.

Segons ha detallat el conseller de Territori, Juli Fernàndez, la Generalitat aportarà del total del cost de la renovació de la flota fins a 185 milions d’euros, que provenen de les arques catalanes i de fons europeus.

Problemes habituals amb els gàlibs del tren i els túnels

Pel que fa a la polèmica per la retirada de diferents elements de les vies per garantir que els trens poden passar pels túnels de la xarxa del subsol barceloní sense fregar les parets, el director de Metro, Òscar Playà, ha remarcat que els nous trens no han tingut problemes més enllà dels “normals i habituals” en aquests processos i ha assegurat que la fase de proves es fa precisament per això, ja que tant els gàlibs del comboi com dels túnels són dinàmics i poden variar en funció de diferents factors. “Els trens funcionen perfectament, entre perfectament pels túnels i no tenen cap més problema”, ha insistit Playà.

El primer dels nous combois del metro ja està en funcionament / A.R.
El primer dels nous combois del metro ja està en funcionament / A.R.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan de Sant Andreu a març 14, 2023 | 07:57
    Joan de Sant Andreu març 14, 2023 | 07:57
    De que serveix metros accessibles, si després no pots baixar a l andana. Exemple: L estació Pl Catalunya, ascensor davant la botiga d Apple, es passa més temps fora de servei que funcionant. Ni una sola nota d' alternstiva. Pero és només un exemple, hi ha molts més casos. O quan a l estació de Renfe és un misteri on pararà el vagó adaptat; imaginar una andana plena de gent i un discapacitat amb cadira de rodes corrent per l andana en direcció a l accés. Quan el troba, reçar que no estigui ple de bicicletes o patinets. O rampes d autobus que no funcionen perquè el seu manteniment és un tema de menor importancia. Sra Laia Bonet no s' ompli tant la boca i pensi més amb les persones de mobilitat reduida.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa