Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Inversió milionària per modernitzar una línia de metro barcelonina

Una línia del metro de Barcelona està més a prop de rebre una inversió milionària per poder modernitzar-se. El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya ja ha licitat les obres de renovació del sistema de senyalització de la línia L4, que permetran entre d’altres garantir la conducció automàtica dels combois.

Aquestes actuacions tindran un cost aproximat de 66 milions d’euros i tenen per objectiu principal modernitzar el sistema actual, millorar-ne la fiabilitat i incrementar la velocitat comercial per poder augmentar l’oferta en aquesta línia de metro de la capital catalana. La previsió és que els treballs s’allarguin prop de cinc anys i que les millores es vagin posant en funcionament de forma progressiva.

Entre les diferents que permetrà afegir la modernització de la infraestructura destaquen també la incorporació a la línia de les funcionalitats per a la conducció automàtica, un pas essencial per preparar el recorregut i el servei per poder realitzar els diferents trajectes sense conductor. Totes aquestes innovacions permetran que la línia L4 s’equipari pel que fa a funcionalitat a la resta de recorreguts que vertebren el subsol de la capital catalana.

Cal recordar que la línia L4 del metro de Barcelona té una distància de 16,5 quilòmetres que discorren entre les estacions de la Pau i Trinitat Nova i compta amb un total de 22 estacions. El recorregut disposa actualment d’una vintena de trens i es calcula que transporta gairebé 56,4 milions de passatgers cada any.

Fi a l’odissea dels nous combois de la L3

El passat 13 de març s’estrenava de manera oficial el primer comboi de la sèrie 7000 de la línia L3 del metro. La presentació en societat del flamant tren va arribar gairebé un any més tard del previst a causa de diversos problemes amb el subministrament de materials i enmig de la polèmica per la retirada de cables dels túnels, una actuació extraordinària que ha permès que els vehicles passin per la xarxa sense fregar les parets, tal com sí que passava durant els primers mesos de proves.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Miquel Àngel a maig 17, 2023 | 14:59
    Miquel Àngel maig 17, 2023 | 14:59
    I el tramvia del Tibidabo?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa