Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Maragall renya TMB per “l’actitud de suficiència” i demana “rectificacions” pel tall de la L1
  • CA

El líder d’Esquerra Republicana a Barcelona, Ernest Maragall, ha carregat contra les alternatives que s’ha ofert als veïns per moure’s en transport públic arran del tall de la L1 durant aquest estiu entre el Clot i Fondo. Ho ha fet, a més, in situ, després d’haver comprovat el funcionament dels transports en la zona afectada. Així, ha desitjat que es donin “rectificacions” tant “des del punt de vista dels itineraris proposats” –que deixen bona part de la Trinitat Vella allunyada del bus llançadora i obliguen els usuaris a caminar més d’un quilòmetre en ple estiu en altres punts– com “des del servei”. També ha apuntat que la gestió del conseller delegat de TMB, Enric Cañas, rebutjant rotundament disposar un sol autobús llançadora que connectés totes les parades afectades demostra unes “actituds de suficiència” que són “inacceptables”.

I ho ha defensat igual davant la premsa que amb els veïns que se li han apropat a parlar per comentar-li, precisament, les queixes al voltant del nou sistema de transport provisional al nord de la ciutat. “Heu de fer alguna cosa amb el metro”, li reclamava una conversa espontània. “Miri, en això estem”, reponia el polític, mentre iniciava una conversa a l’ombra. 

En el mateix sentit, en la compareixença amb els mitjans, ha apuntat que desitja que l’ajuntament barceloní i el de Santa Coloma de Gramenet es puguin posar d’acord per trobar mesures que solucionin l’actual “problema de disseny”. Fins i tot, Ernest Maragall ha apuntat que “no hi ha dubte” que aquestes són les obres més importants del metro dels últims anys però que el que “és disctutible” és com s’ha fet. “Hi ha arguments que defensen que les obres es podrien haver en dos trams successius i no en un sol excessivament llarg que afecta tanta gent durant dos mesos”, ha etzibat.

El trajecte d’aquest matí de Maragall ha començat fent ús del metro fins arribar al Clot, ha agafat l’autobús llançadora fins a Fabra i Puig –gairebé ple, però no saturat– i ha caminat 15 minuts fins al metro d’Onze de Setembre –d’on surt l’altre servei especial fins a Fondo–. Així, el líder d’ERC ha “constatat” les conseqüències que suposa aquesta proposta “per als veïns de la Sagrera, el Clot, Sant Andreu, Navas, la Trinitat i Santa Coloma” i els ha compadit, especialment quan tocava caminar la rambla de l’Onze de Setembre en ple migdia de juliol. “Em preocupa la gent que no hem vist avui”, ha insistit, en refèrencia a aquells que han decidit que la nova xarxa de transport momentània no els va bé “com la gent gran, les persones amb mobilitat reduïda” o els que viuen en zones allunyades d’on se situen les principals connexions.

Així, en la mateixa línia que va fer Junts per Catalunya ahir, el seu grup demana que es reestructuri el Pla d’alternatives al tall del metro a la L1 “tan aviat com sigui possible”. També ha anunciat que el seu grup farà “les propostes pertinents”, però no les ha concretat. 

Més notícies
JxCat demana a Colau i TMB que rectifiquin el pla d’alternatives pel tall de la L1 del metro
Notícia: JxCat demana a Colau i TMB que rectifiquin el pla d’alternatives pel tall de la L1 del metro
Comparteix
El regidor Jordi Martí ha definit aquest dilluns de "caòtic" i ha assegurat que s'està "triplicant" el temps dels desplaçaments dels viatgers
L’Agència de Salut Pública analitzarà quatre estacions de metro per la crisi de l’amiant
Notícia: L’Agència de Salut Pública analitzarà quatre estacions de metro per la crisi de l’amiant
Comparteix
Catalunya, Passeig de Gràcia, Liceu i Torrassa seran les quatre primeres parades on es buscaran fibres del material contaminant

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa