La primera jornada laborable amb la L1 del metro, entre el Clot i Fondo, en reformes ha despertat les crítiques dels usuaris –molts d’ells han tingut complicacions a l’hora d’escollir una nova ruta– i també la dels polítics. De fet, el grup municipal de Junts per Catalunya ha reclamat a l’Ajuntament i TMB que es revisi el Pla d’alternatives a les obres de la L1 del Metro per donar resposta a les queixes dels viatgers que acostumaven a fer ús d’un trajecte que quedarà interromput fins al 30 d’agost.
Segons el regidor Jordi Martí, aquest dilluns ha estat “caòtic” i les opcions disposades per TMB “no han estat a l’alçada de les necessitats dels usuaris”. Especialment, el text facilitat als mitjans des de JxCat destaca que Martí també denuncia “deficiències i incompressibilitat de la senyalística”. A més, indica que “no s’ha tingut en compte l’impacte en les persones amb diversitat funcional”, tal com ha denunciat també avui mateix el grup cooperatiu TEB.
En aquest sentit, tot i que el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ja va exposar que l’opció més aclaridora de disposar un únic servei d’autobusos llançadora que cobrís totes les parades afectades pel tall era materialment “impossible”, Jordi Martí destaca que l’alternativa proposada implica “caminar 15 minuts” en plena onada de calor. A més, la crítica del grup liderat per Joaquim Forn detalla que l’actual situació implica que es “tripliqui el temps de desplaçament” per als ciutadans. Sobretot quan “els cartells informatius són confusos”, el que ha suposat que “bona part dels usuaris s’han passat una bona estona intentant desxifrar-los per esbrinat quin recorregut alternatiu els era més viable i eficient”, segons Martí.
El regidor també ha assegurat que, com a conseqüència d’una mala planificació, el servei de Rodalies, així com les estacions de metro de la Trinitat Nova (L4) i la Sagrera (L5) i l’autobús 62 han patit saturacions.