Les tres darreres estacions de l’L10 sud del metro de Barcelona –Port Comercial, Ecoparc i ZAL– entraran en funcionament a partir del març de l’any que ve, segons ha anunciat aquest dijous al migdia el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en una visita a la parada de Zona Franca de la mateixa línia. Segons el conseller, les tres noves estacions tindran prop d’un milió de viatgers anuals i suposaran una inversió d’uns 10,5 milions d’euros.

A més, juntament amb la zona de tallers de les línies 9 i 10, disposaran de plaques solars per nodrir d’energia les instal·lacions que generaran 200.000 kilowatts hora a l’any i tindran un cost de 400.000 euros. Per Calvet, la “part fonamental del projecte”, però, és la instal·lació de plaques als sostres dels tallers de les línies 9 i 10, que tenen una superfície equivalent a 5 illes de l’Eixample i que generaran 2,5 milions de kilowatts hora a l’any més.

A l’estació de Zona Franca que el conseller ha visitat aquest migdia, ja hi ha 100 plaques fotovoltaiques en funcionament, mentre que les de les estacions que s’han d’inaugurar al març del 2021 i les de l’edifici dels tallers no estaran operatives fins al 2022, amb una inversió de 3 milions d’euros en total. Actualment, s’està acabant de redactar el projecte per entrar pròximament en licitació i els treballs s’executaran al llarg de l’any que ve.

Segons ha detallat el conseller, les estacions de Port Comercial, Ecoparc i ZAL havien de començar a operar abans però l’emergència sanitària ha fet endarrerir els terminis. Ara, ha afegit, els treballs se centren en tasques més relacionades amb l’arquitectura, com la instal·lació de la senyalització i portes, entre d’altres.

Calvet ha explicat que aquest projecte permetrà oferir “una mobilitat més sostenible” i un estalvi energètic equivalent a nou milions de vehicles privats a l’any. Tenint en compte una mitjana estàndards de 12.000 quilòmetres a l’any, aquest projecte estalviarà el trànsit de 275.000 vehicles diaris, ha recalcat. “Aquest estalvi en tones de CO2 és el que necessiten les nostres ciutats per tenir un aire més pur i menys emissió de gasos d’efecte hivernacle i avança en l’agenda verda del país”, ha conclòs.

Nou comentari

Més notícies
Imatge d'arxiu de la llosa inferior de l'estació de la Sagrera, quasi acabada / Ajuntament i BSAV

Primera passa per prolongar la L4 del metro des de La Pau fins a la Sagrera

Licitats els estudis d'un tram d'1,3 quilòmetres de perllongament de l'L4
El metro, clau per al funcionament de Barcelona / Meritxell M. Pauné

Les 8 ampliacions del metro de Barcelona que marcaran les properes dècades

El Pla Director d'Infraestructures 2021-2030 de l'ATM contempla diverses obres a la xarxa
La parada de la L1 de la plaça Espanya / TMB

El metro avança cap a l’automatització de la L1 amb 135 milions d’inversió

Es tracta de la línia amb més passatgers de la xarxa | L'ATM recull les intencions de TMB al Pla Director d'Infraestructures

La Zona Franca estrena la primera estació elevada del metro de Barcelona

És la vuitena estació de la línia L10 Sud | La propera s'estrenarà d'aquí un any | Torra i Colau demanen a l'Estat més inversió en Rodalies