La ronda Universitat perd 2 dels 4 carrils per ampliar voreres amb urbanisme tàctic

Es reubicaran parades de bus interurbans | S'usaran plataformes de ciment en lloc de pintura a l'asfalt

La Ronda Universitat aprimarà notablement la calçada a partir de diumenge. Perdrà 2 dels 4 carrils de trànsit privat per tal d’ampliar les voreres amb una nova fórmula d’urbanisme tàctic: en comptes de pintura a l’asfalt, aquest cop s’usaran plataformes de ciment com les que ja usen les parades d’autobús. Així, les voreres passaran dels 5 metres actuals a gairebé 8 metres. En canvi, es mantindran els 2 carrils de bus i el cordó de serveis, que inclou places d’aparcament i espai de càrrega i descàrrega.

L’altre gran canvi a la ronda és que perdrà parades d’origen i final d’autobús interurbà, en favor de l’Estació del Nord i Sants per exemple. L’Ajuntament no revelarà fins la setmana vinent quines línies estaran afectades i on es reubicaran. Ajuntament i Generalitat de Catalunya han negociat les darreres setmanes per el trasllat de busos i segons el consistori ja “hi ha acord”, però encara s’estan enllestint “els últims serrells”. Les obres comencen diumenge per la banda mar i a curt termini no afectaran als busos.

A la roda de premsa de presentació de la reforma hi ha participat Màrius Armengou, portaveu de SOS Ronda Universitat, l’entitat que ha lluitat els darrers 4 anys per reduir el trànsit en aquesta artèria que fa de frontissa entre Ciutat Vella i l’Eixample. Segons els veïns, el carrer registra 400 operacions diàries i 8.000 usuaris. “Hem sigut molt rondinaires però creiem que teníem raó!”, ha ironitzat Armengou. “El principal problema de la Ronda Universitat són les parades d’origen i final, que la converteixen en una estació a l’aire lliure”, ha reconegut la tinenta d’urbanisme, Janet Sanz.

La col·locació de plataformes començarà diumenge i acabarà al març. La reforma provisional costarà 350.000 euros i permetrà guanyar 1.730 m2 per al vianant. A més a les voreres s’instal·laran 66 testos amb arbres. El regidor de l’Eixample, Jordi Martí Grau, ha celebrat la reforma provisional i l’ha atribuït a la “insistència” dels veïns contra el trànsit d’autobusos. “No té sentit que haguem perdut la ronda per donar-li un paper que no li toca”, ha dit.

Preguntada per la premsa per la instal·lació de terrasses a les voreres ampliades, Sanz ha advertit que el govern municipal intentarà evitar-ho: “Després de tant de temps reivindicant més descans i menys soroll i fum, no volem que es generi més soroll i pressió”. Ha recordat que a les actuals voreres de 5 metres “ja existeixen terrasses i no petites” i que per tant l’objectiu municipal és que “no creixin més” per tal de “garantir el silenci” als veïns i donar als vianants “més espai per caminar i estar”.

L’oblit de Ronda Sant Antoni

Sanz ha esquivat respondre quan abordarà l’Ajuntament la remodelació de la Ronda Sant Antoni, pendent des de fa dos anys. La llosa que sustentava el mercat provisional a la calçada i talla el trànsit a mig carrer. No obstant, Sanz ha admès que aquestes obres segueixen pendents de “disponibilitat de pressupost” i no els ha posat cap data tot i titllar-les de “prioritàries”.

Preguntada també per l’ampliació de voreres pendent al carrer Pelai, ha dit que cal buscar-li data per no interferir amb la campanya de Nadal. Sobre la reordenació de les parades de bus i taxi a plaça Catalunya, una altra assignatura pendent al centre, ha al·legat que la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón (PSC), donarà més informació la setmana vinent en explicar el trasllat de línies de Ronda Universitat.

Més informació

Nou comentari