La mítica cocteleria Milano busca mecenes per sobreviure al tancament de bars

"La nostra existència penja d'un fil molt prim", avisen des del club de jazz de ronda Universitat

“La darrera normativa aplicada pel Govern ens torna a obligar a abaixar la persiana” i “no sabem si ens podrem recuperar d’aquesta segona patacada”. Aquestes són algunes de les frases que han posat en alerta els clients fidels d’un espai icònic del centre barceloní com és la cocteleria i club de jazz Milano, a la ronda Universitat. La situació és crítica. I així ho han expressat en un comunicat en què informen que se senten “desemparats” i “sense perspectiva”. Així, només els queden les últimes cuejades per intentar salvar el negoci. I és això el que s’han proposat amb una nova iniciativa. Han tirat endavant una campanya de micromecenatge per guanyar socis i poder mantenir el projecte.

S’ha fet mitjançant la plataforma Patreon i hi ha diferents quotes disponibles amb diverses recompenses de fidelització. La proposta va des dels 15 fins als 1.000 euros mensuals –tot i que les quantitats més elevades van destinades a empreses i entitats que s’hi vulguin associar.

“Això pot suposar el tret de gràcia, perquè els últims mesos ens havíem reconvertit amb menys horari i menys aforament i ja no guanyàvem, simplement manteníem el negoci“, explica l’Hugo, director del club, al TOT Barcelona. Al local on fa uns 13 anys que treballa s’havia acostumat a que sempre hi hagués gent amunt i avall. Mai faltava clientela. Són al centre de Barcelona, però la majoria dels consumidors de música i còctels eren autòctons, insisteix. “El turisme ajudava, però el 90% de la clientela sempre ha estat d’aquí”, assegura.

La cocteleria Milano, en perill per les restriccions de la Covid-19 / MMP
L’entrada a la cocteleria Milano, en perill per les restriccions de la Covid-19 / MMP

“Volem evitar el tancament definitiu de la sala, però la nostra existència penja d’un fil molt prim“, resumeix el text afegit a la crida de micromecenatge. La robertura dels últims mesos, després del primer confinament, els havia tornat l’esperança de refer-se de la davallada d’ingressos, però ara ho veuen negre i s’han abocat a provar-ho tot. “Ja no només per nosaltres. Els músics que han convertit aquest lloc en icònic també ho estan passant malament. Tots els espais de música en directe i còctels de Barcelona estan tancant”, denuncia l’Hugo.

Més enllà de la campanya de nous col·laboradors que facin de salvadors del Milano, el club s’ha ofert també per acollir esdeveniments privats o corporatius, rodatges, presentacions musicals, tallers de cocteleria “o qualsevol altra proposta” sempre que es compleixin les mesures de seguretat. La desesperació ha dut a la diversificació del Milano que, malgrat això, no sap si podrà resistir. “La nostra màxima por és que això no sigui un tancament només de quinze dies”, clou el director de la sala.

Nou comentari