Som Mobilitat (SM) i la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura (FMSS) plantegen que cap vehicle privat circuli per Barcelona. Ambdues entitats han presentat aquest dijous una campanya conjunta per “retornar l’espai” a la gent. Per fer-ho, la iniciativa té com a objectiu motivar que els propietaris de cotxes es desplacin de manera “més sostenible”. Més enllà de caminar, d’anar en bicicleta o en transport públic, Som Mobilitat promou l’ús dels seus cotxes elèctrics compartits per quan no hi hagi cap altra possibilitat. Aquesta cooperativa intenta atraure nous usuaris oferint rebaixes per a qui es desfaci del cotxe i per a qui els hi comparteixi la seva plaça de pàrquing. Des de la fundació demanen a l’Ajuntament millors condicions i reivindiquen els “avantatges” del transport elèctric.
“Convidem a la gent a compartir les seves maneres de moure’s de forma més sostenible”, ha explicat la responsable de comunicació de SM, Maria Medina. A més, ha defensat el carsharing com l’opció més adequada quan no és possible realitzar el desplaçament per mitjans menys contaminants i l’ha definit com un “aliat clau per a la ciutat”. De fet, ha declarat que “cada cotxe compartit aconsegueix treure entre 8 i 15 vehicles privats”.
Des de les dues agrupacions veuen amb bons ulls algunes iniciatives recents de l’Ajuntament de Barcelona en relació amb la mobilitat, com els nous carrils bici o la connexió del tramvia per la Diagonal. Tot i això, segons declara el president de la FSMM, Pau Noy, la ciutat “no reconeix el carsharing”. Denuncia que els preus dels aparcaments són iguals que per a un vehicle privat i insta el consistori a “ajudar de debò el carsharing tal com fan la resta de ciutats europees”. Noy ha afirmat que l’ús del cotxe quan s’ha de llogar és, de mitjana, d’uns quatre cops l’any. Ha fet èmfasi en els avantatges de la mobilitat elèctrica, que assegura que és quatre vegades més eficient en termes d’energia.