Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Dues entitats plantegen que cap vehicle privat circuli a Barcelona
  • CA

Som Mobilitat (SM) i la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura (FMSS) plantegen que cap vehicle privat circuli per Barcelona. Ambdues entitats han presentat aquest dijous una campanya conjunta per “retornar l’espai” a la gent. Per fer-ho, la iniciativa té com a objectiu motivar que els propietaris de cotxes es desplacin de manera “més sostenible”. Més enllà de caminar, d’anar en bicicleta o en transport públic, Som Mobilitat promou l’ús dels seus cotxes elèctrics compartits per quan no hi hagi cap altra possibilitat. Aquesta cooperativa intenta atraure nous usuaris oferint rebaixes per a qui es desfaci del cotxe i per a qui els hi comparteixi la seva plaça de pàrquing. Des de la fundació demanen a l’Ajuntament millors condicions i reivindiquen els “avantatges” del transport elèctric.

“Convidem a la gent a compartir les seves maneres de moure’s de forma més sostenible”, ha explicat la responsable de comunicació de SM, Maria Medina. A més, ha defensat el carsharing com l’opció més adequada quan no és possible realitzar el desplaçament per mitjans menys contaminants i l’ha definit com un “aliat clau per a la ciutat”. De fet, ha declarat que “cada cotxe compartit aconsegueix treure entre 8 i 15 vehicles privats”.

Des de les dues agrupacions veuen amb bons ulls algunes iniciatives recents de l’Ajuntament de Barcelona en relació amb la mobilitat, com els nous carrils bici o la connexió del tramvia per la Diagonal. Tot i això, segons declara el president de la FSMM, Pau Noy, la ciutat “no reconeix el carsharing”. Denuncia que els preus dels aparcaments són iguals que per a un vehicle privat i insta el consistori a “ajudar de debò el carsharing tal com fan la resta de ciutats europees”. Noy ha afirmat que l’ús del cotxe quan s’ha de llogar és, de mitjana, d’uns quatre cops l’any. Ha fet èmfasi en els avantatges de la mobilitat elèctrica, que assegura que és quatre vegades més eficient en termes d’energia.

Més notícies
Cartell indicatiu de la ZBE / ACN
Nou xoc entre PSC i comuns, aquest cop per la ZBE i les futures limitacions
Notícia: Nou xoc entre PSC i comuns, aquest cop per la ZBE i les futures limitacions
Comparteix
"No és el moment", assegura el primer tinent d'alcalde, el socialista Jaume Collboni, mentre el regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, dels comuns, ho estudia
Imatge d'arxiu de la ronda Litoral / ACN
La ZBE acaba amb 600.000 trajectes de vehicles contaminants en dos anys
Notícia: La ZBE acaba amb 600.000 trajectes de vehicles contaminants en dos anys
Comparteix
L'Ajuntament assegura que s'han evitat 125 morts prematures anuals des de la implementació de la mesura
Recull de la informació on es veu un cotxe circular a 203 km/h en un tram de la ronda de Dalt limitat a 80 / Guàrdia Urbana de Barcelona
Enxampat a Barcelona a 203 km/h en un tram de la ronda de Dalt limitat a 80
Notícia: Enxampat a Barcelona a 203 km/h en un tram de la ronda de Dalt limitat a 80
Comparteix
Cada dia s'apliquen 1.000 sancions per excés de velocitat a Barcelona, de mitjana
Zona verda d'estacionament en un carrer de Barcelona / Adrià Lizanda
Aparcar a Nou Barris serà de pagament
Notícia: Aparcar a Nou Barris serà de pagament
Comparteix
L'àrea verda arribarà a tot el districte excepte als tres barris apartats de la Zona Nord

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a març 17, 2022 | 17:25
    fat boy març 17, 2022 | 17:25
    I per fora de Barcelona?.
  2. Icona del comentari de: Roger a març 17, 2022 | 17:55
    Roger març 17, 2022 | 17:55
    Si s'aplica també als barcelonins i barcelonines quan vulguin sortir de la ciutat cap a la segona residència o de vacances, i als camions i furgones (que també són privats), per mi perfecte. Quan hagin de sortir de la ciutat per qualsevol cosa i vegin que el transport públic fora de BCN esdevé un drama, potser entendran per què tanta gent de fora decideix usar el vehicle privat.
    • Icona del comentari de: Antonio a març 17, 2022 | 19:51
      Antonio març 17, 2022 | 19:51
      Tota la raó, si hagués un servei públic de qualitat i a un preu com cal, la gent no faria servir el vehicle privat. I no s'hen val comparar amb altres grans ciutats com sempre fan, comparin els sous no només el preu.
  3. Icona del comentari de: Anna a març 17, 2022 | 19:34
    Anna març 17, 2022 | 19:34
    Madre mia com s'està posant Barcelona Avera que a quets polítics de merda no manan és el poble és qui mana només van a roba
    • Icona del comentari de: Anònim a març 19, 2022 | 11:26
      Anònim març 19, 2022 | 11:26
      Estic amb tu,els politics son uns lladres
  4. Icona del comentari de: Mau a març 17, 2022 | 20:52
    Mau març 17, 2022 | 20:52
    Clar, clar i quant tinguem que portar als nostres familiars als hospitals ho fem amb patinet de forma sostenible.
  5. Icona del comentari de: Melisa a març 17, 2022 | 20:53
    Melisa març 17, 2022 | 20:53
    Otra locura para privarnos de libertad pero de los cruceros y su contaminación no se hablará no. Solo se trata de fastidiar al trabajador honrado que paga impuestos eso sí
  6. Icona del comentari de: Joan Carles a març 17, 2022 | 22:14
    Joan Carles març 17, 2022 | 22:14
    Entitats amb subvencions i recolzadas per Colau team, la seva guerra al vehicle privat es fastigos! molta gent te que agafar el cotxe per necessitat, per anar a treballar fora , per carregar paquets, portar nens petits, gent gran etc. etc Mijor que es dediquen a fomentar el car sharing com a Madrid que ens donan mil voltes desde fa anys amb això, tampoc veig que posin punts de carrega per elèctrics, nomes prohibir i prohibir i ja esta, (la idea que tenien els comuns de prohibir el cotxes amb etiqueta B ja aquet 1 de gener clama al cel), Com si no costés anys i anys de esforç pagar un cotxe nou. El ajuntament vol que el cotxes desapareguin del mapa com si aixo fos magia.
  7. Icona del comentari de: David a març 18, 2022 | 10:58
    David març 18, 2022 | 10:58
    Otra vergüenza más...es curioso que no les den por poner el Impuesto de circulación y el Impuesto de CO2 acorde al uso del vehículo...hay que seguir pagando el seguro, mantenimiento, ITV e impuestos para tener el coche en el parking y coger el transporte público...el cuál es de pésima calidad, caro e inseguro.
    • Icona del comentari de: Miki a març 19, 2022 | 15:25
      Miki març 19, 2022 | 15:25
      Estoy contigo, si no podemos circular por la ciudad no tendríamos que pagar el impuesto de circulación
  8. Icona del comentari de: Jordi a març 18, 2022 | 11:36
    Jordi març 18, 2022 | 11:36
    Han preguntat al barcelonins que volem? El que s'està fent a Barcelona amb això dels cotxes es fanatisme.
  9. Icona del comentari de: Jordi Montserrat a març 18, 2022 | 11:37
    Jordi Montserrat març 18, 2022 | 11:37
    Han preguntat al barcelonins que volem? El que s'està fent a Barcelona amb això dels cotxes es fanatisme.
  10. Icona del comentari de: Casi a març 18, 2022 | 12:38
    Casi març 18, 2022 | 12:38
    Potser no sería millor dedicar tots els nostres esforços, per aconseguir que els cotxes no siguin contaminants? L'hidrogen sòlid sembla ser la solució, que tenim més aprop. La industria de l'automòbil es fonamental per la llibertat de moviment de les persones.
  11. Icona del comentari de: Anònim a març 18, 2022 | 13:34
    Anònim març 18, 2022 | 13:34
    Perfecto ni un vehículo privado en toda Barcelona, ni un taxi ni un Uber por que yo no voy a pagar ni un euro para las infraestructuras de la ciudad para que unos empresarios las utilicen en exclusiva. La solución es que taxistas, vehículos de Uber, transportistas en general y todo aquel que use el firme de la ciudad para su negocio pague el sostenimiento de la red . La otra solución es eliminar de la politica y del poder a estos descerebrados que creen que el dinero crece en los arboles, camuflandese en una supuesta doctrina de izquierdas quieren ejercer el mismo gobierno que Adolf en la Alemania de los años 30.
  12. Icona del comentari de: Manel a març 18, 2022 | 22:21
    Manel març 18, 2022 | 22:21
    Todo es muy bonito. Una ciudad sin coches, flores, plantas y silencio pero la relaidad es otra. Yo vivo en sants y tengo 80 años. Antes bajaba al centro cada fin de semana en bus pero desde que cortan la Ctra. De sants cada fin de semana, ya no pasan los buses y tengo que ir en metro, subiendo y bajando escaleras. Conclusion. La señora Colau me ha confinado en mi barrio.se lo agradezco. Morire en barrio de toda la viva. Eso si, sin coches
  13. Icona del comentari de: Albert a març 19, 2022 | 11:21
    Albert març 19, 2022 | 11:21
    Quina manera de perdre el temps i els diners. Ara posarem tramvies a tota Barcelona o millor un monorraíl.
  14. Icona del comentari de: Jaume aumedes a març 19, 2022 | 22:01
    Jaume aumedes març 19, 2022 | 22:01
    Fuera colau por favor

Respon a Melisa Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa