L’accés a Barcelona en hora punta matinal torna a presentar dificultats aquest dilluns al matí. Després de Sant Jordi i la Setmana Santa, torna la rutina laboral plena i la mobilitat es tensa a les entrades de la capital. S’hi ha sumat, a més, una avaria a la Ronda de Dalt que ha tallat un carril i ha provocat cues al Nus de la Trinitat. Pràcticament totes les entrades a la ciutat han patit retencions.

El Servei Català del Trànsit ha informat d’aturades almenys a Rondes, Nus de la Trinitat i Nus del Llobregat. Així, hi ha hagut congestió de diversa intensitat a l’alçada de Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei, Montcada, Santa Coloma de Gramenet i Badalona al voltant de les 9h del matí. El cas més destacat és el que la Ronda Litoral (B-10) on la incidència s’ha allargat durant hores. A les 10h encara hi havia 9 quilòmetres de cues al Nus Llobregat, tenint en compte que el Servei Català de Trànsit marca com a inici de l’afectació les 6:30h.

En paral·lel, la línia R4 de Rodalies també ha patit una incidència. Els trens de curta distància informen de demores de més 30 minuts en aquesta línia, que va de Sant Vicenç de Calders a Manresa.

Les queixes dels conductors metropolitans han augmentat les darreres setmanes, arran dels nous embussos per l’estrena del túnel de Glòries, que en pocs metres redueix a dos carrils l’afluència de vehicles des de la Gran Via semisoterrada. Molts ciutadans que usen el vehicle privat per manca d’una bona alternativa en transport públic s’han lamentat de la descoordinació entre les diferents administracions públiques responsables de la mobilitat.

En aquest sentit, la setmana passada un debat televisiu va asseure junts a màxims responsables de la matèria de l’Ajuntament, la Generalitat i l’Estat. La tinenta d’alcaldia Janet Sanz, el secretari general Ricard Font i la secretària general estatal Maria José Rallo van admetre que les restriccions a la capital no han anat sincronitzades amb una inversió suficient en transport públic, però van prometre que les millores que s’estan fent ara a Rodalies es notaran ja el 2023. En canvi, la rebaixa de la T-Usual proposada per Ada Colau ha quedat en via morta, supeditada a la mala salut del finançament de la xarxa metropolitana.

Nou comentari

Comparteix