Les principals associacions del taxi a l’àrea metropolitana de Barcelona busquen un nou acord sectorial per ajustar aquest setembre la flota que circula pels carrers a l’actual demanda, que continua molt baixa per l’escassetat de turistes i el teletreball. Volen que l’AMB mogui fitxa la setmana vinent: asseguren que la regulació de l’oferta és necessària, però subratllen que “competeix única i exclusivament a l’Institut Metropolità del Taxi (Imet), com a organisme públic responsable de la gestió i administració del servei de taxi a l’àrea metropolitana”.
Els sindicats del taxi recorden que no s’ha reeditat l’acord de finals de juliol, que va donar lloc a una autorregulació de l’oferta de taxis durant el mes d’agost, informen aquest dissabte en un comunicat conjunt aquest cap de setmana. El 20 d’agost van presentar una instància a l’Imet per impulsar una regulació ordenada que empari el sector legalment al setembre, però afirmen que no han rebut “cap resposta” i comencen el curs sense noves directrius.
Aquest dimarts hi ha prevista una reunió amb l’Imet, en la qual esperen que es presenti un pla de rescat que inclogui la regulació, a més de mesures de suport econòmic i d’impuls de la demanda. Si no es concreta cap acord, les associacions avisen que adoptaran “totes les mesures que siguin necessàries en defensa del sector”, com a diferents tipus de mobilitzacions i actes de pressió.