Els busos de Barcelona faran vaga durant la celebració del Mobile World Congress (MWC), que tindrà lloc del 28 de febrer al 3 de març. El sindicat UGT ha convocat aturades durant la celebració de l’esdeveniment de tecnologia mòbil més important del món. Els motius? L’impagament de 25 milions d’euros als treballadors per part de l’empresa pública, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), tal com va destapar el TOT Barcelona.

A través d’una piulada a la xarxa social Twitter el sindicat ha informat de la convocatòria de vaga. En concret durant els dies que se celebra el MWC es faran aturades parcials durant les hores de major afluència de passatgers, com són al matí, entre les 8.30 h i les 10.30 h; a la tarda, de les 16.30 h i les 18.30 h; i a última hora de la nit, entre les 22 h i les 24 h. “On estan els 25 milions?”, es pregunten, interpel·lant directament a la presidenta de TMB, Laia Bonet, que des de finals d’any està contra les cordes, perquè se li demana la seva dimissió, després de la polèmica on va acusar un treballador de bus de no deixar baixar del vehicle dues menors, després de la denúncia pública d’una mare. Finalment, el cas va quedar en res, ja que l’empresa va fer les comprovacions pertinents i va determinar que el treballador no havia coartat la llibertat de moviment de les passatgeres.

Els trens també fan vaga

Els maquinistes dels trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) també faran vaga durant el MWC. El Sindicat de Maquinistes Ferroviaris (Semaf) ha anunciat una protesta de nou dies per reclamar més seguretat a les línies de tren. Les mobilitzacions començaran aquest mateix dimarts i s’allargaran durant tots els dies laborables entre el 22 de febrer i el 4 de març, coincidint amb la celebració de l’aparador de la tecnologia mòbil per excel·lència.

Les aturades es faran en quatre franges –de 00.00 h a 4.00 h, de 5.00 h a 10.00 h, de 15.00 h a 20.00 h i de 23.00 h a 00.00 h– i també serviran per protestar contra l’acomiadament “injustificat” d’un maquinista de la companyia com a represàlia per intentar prioritzar la seguretat davant altres qüestions, segons denuncien els sindicats. Semaf critica la direcció de FGC perquè “només dona llargues per guanyar temps sense reconèixer el problema ni posar solucions reals per ser capaç de gestionar correctament el servei ferroviari que ofereix la Generalitat”.

Nou comentari

Comparteix