Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les bicis ja no poden anar per la vorera
  • CA

L’1 de gener de 2019 s’acaba la moratòria de bicicletes a Barcelona i en cap cas es podrà circular per les voreres de menys de 5 metres d’amplada. La modificació de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles (OCVV), el maig del 2015, va establir un període transició perquè els ciclistes es poguessin adaptar. Durant aquest temps s’ha pogut anar amb bici per les voreres de 4,75 metres –que es troben principalment a l’Eixample i a Sant Martí– sempre que hi hagués un espai lliure de 3 metres.

“Fins ara, es podia circular per les voreres excepte en les més estretes i en, canvi ara, li donem la volta”, ja que no es podrà circular en les voreres llevat que tinguin més de cinc metres d’ample, ha ressaltat el director de Servei de Mobilitat de Barcelona, ​​Adrià Gomila. “El canvi que hem de fer tots és que de forma majoritària no es pot anar per les voreres de Barcelona amb bicicleta”.

Casos d’excepció

A partir d’ara, les bicicletes només podran circular per la vorera en quatre casos molt concrets: quan l’amplada de la vorera sigui de més de 5 metres i hi hagi 3 metres d’espai lliure; quan el carril bici estigui a la vorera (limit de velocitat 10 kilòmetres per hora); si es circula de nit (entre les 22.00 i les 7.00) per voreres superiors a 4,75 metres; o si es tracta de ciclistes menors de 12 anys i van acompanyats d’un adult.

Durant els primers dies de gener, la Guàrdia Urbana només avisarà als usuaris, que s’estalviaran la corresponent sanció excepte quan es tracti de conductes greus. El dia 7 de gener s’incorporarà una vintena d’informadors al carrer per explicar les novetats als ciclistes i, segons l’Ajuntament, abans de final de mes la Guàrdia Urbana ja començarà a denunciar qui no respecti la normativa.

Multes de fins a 500 euros

Les multes seran de 100 euros en els casos lleus –que passaria a la meitat si es paga al moment–, però en funció de la situació es podrien afegir altres sancions, com conduccio temerària, el que faria incrementar l’import. En aquests casos, la sanció passaria a ser greu (200 euros) o molt greu (500 euros). 

El desplegament de la xarxa de carrils bici ja supera els 200 kilòmetres a tota Barcelona i també s’han millorat els itineraris existents i s’han ampliat els carrers pacificats (carrers 30 i plataformes úniques). Això fa que el 90% dels barcelonins tinguin un carril bici a menys de 300 metres de casa seva. Aquesta situació fa que l’Ajuntament consideri que es donen les condicions necessàries per baixar les bicicletes de la vorera.

Més notícies
Els Mossos recuperen 1.000 motos de les 2.500 robades a Barcelona al 2018
Notícia: Els Mossos recuperen 1.000 motos de les 2.500 robades a Barcelona al 2018
Comparteix
El cos ha desmantellat un grup que es dedicava al robatori de vehicles a la demarcació barcelonina
Flavita Banana: “Moure’s en bici per Barcelona dona per a tot un llibre de vinyetes”
Notícia: Flavita Banana: “Moure’s en bici per Barcelona dona per a tot un llibre de vinyetes”
Comparteix
La vinyetista periodística ens explica l'impacte de les xarxes socials i el preu d'esdevenir una dona amb poder
Les sancions desinflen el ‘boom’ del patinet elèctric
Notícia: Les sancions desinflen el ‘boom’ del patinet elèctric
Comparteix
Les botigues comencen a vendre'n menys i els negocis de lloguer a turistes aposten per altres opcions com les bicicletes
3.000 denúncies per mal ús del patinet en menys d’un any a Barcelona
Notícia: 3.000 denúncies per mal ús del patinet en menys d’un any a Barcelona
Comparteix
L'Ajuntament inundarà les botigues amb 80.000 díptics amb la normativa de la ciutat sobre la utilització d'aquests vehicles

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jan2 a desembre 29, 2018 | 14:02
    Jan2 desembre 29, 2018 | 14:02
    Molt bé. Ja era hora !!!! I per quan multar a els que tiren burilles a les voreres?
  2. Icona del comentari de: Tal com raja a desembre 29, 2018 | 14:24
    Tal com raja desembre 29, 2018 | 14:24
    Aquesta norma és també aplicable als patinets elèctrics i demés?
  3. Icona del comentari de: JLMK a desembre 29, 2018 | 20:46
    JLMK desembre 29, 2018 | 20:46
    Perfecte, sra. Ada Colacao. Anirem tots amb una cinta mètrica a la butxaca per tal d'anar mesurant les voravies (abans de caminar-hi, oi?) i saber si hi podem ser atropellats o no. I quan toquin Eleccions, votarem a la mare que la va parir. A la bicicleta, és clar...
  4. Icona del comentari de: Ferran a desembre 30, 2018 | 00:18
    Ferran desembre 30, 2018 | 00:18
    Com a conductor, motorista, ciclista i peató, em sorgeixen dues preguntes. Quines mesures pendran per als peatons que caminin per els carrils bici, els atravessin amb corretges extensibles dels gossos, etc?? Perquè fins a dia d'avui, això sembla territori "comanche". No respecten els passos zebra, ni carrils bici, ni calçades, ni semàfors, ni res de res. Però sembla un tema tabú que cap alcaldable vol tocar. I en segon lloc. Tots els carrils bici de la ciutat de Barcelona estaran conect
  5. Icona del comentari de: josep maria a desembre 30, 2018 | 06:18
    josep maria desembre 30, 2018 | 06:18
    Avui ja no és el dia dels innocents .
  6. Icona del comentari de: josep maria a desembre 30, 2018 | 13:20
    josep maria desembre 30, 2018 | 13:20
    Les bicis seguiran circulant per on vulguin

Respon a Jan2 Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa