Barcelona suma un carril bici que recorre gairebé tot el carrer Aragó

S'ubicarà al costat mar i suposarà l'eliminació d'espai per a la circulació de cotxes

El carrer Aragó tindrà un carril bici que el recorrerà pràcticament sencer. En concret, anirà des del carrer Tarragona fins a la Meridiana, i s’afegirà juntament amb un nou carril bici s’instal·larà al passeig de la Zona Franca, entre la plaça Cerdà i Motors. És una de les mesures que han anunciat aquest matí l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, i la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i que entraran en funcionament a l’octubre. L’Ajuntament de Barcelona té la intenció que siguin permanents.

El corredor bici d’Aragó s’ubicarà al costat mar i suposarà l’eliminació d’un carril de circulació. La tinenta d’alcaldia Janet Sanz ha destacat que hi haurà separadors que protegiran els ciclistes de la resta de vehicles. En la mateixa línia, ha detallat que s’acabaran les obres per sumar un carril bici a Via Augusta, i ha posat en relleu que el Bicing té ara 6.000 usuaris més que abans de l’estat d’alarma.

Més carrils bus en detriment dels cotxes

Un altre dels canvis que aplicarà el consistori en matèria de mobilitat té a veure amb els carrils bus. Així, la capital catalana disposarà d’un nou carril bus d’entrada a la ciutat per l’avinguda Esplugues, cosa que suposarà la pèrdua d’un carril per a cotxes.

També es perdrà espai per a vehicles a l’avinguda Diagonal entre Pius XII i Zona Universitària –concretament en sentit Llobregat– i entre Francesc Macià i Aragó –en sentit Besòs–. En el primer cas serà per disposar d’un altre carril bus de sortida de Barcelona, i en el segon per ampliar els carrils bus de tots dos sentits.

A la Gran Via també es traurà un carril per a cotxes en sentit Besòs en benefici del transport públic. Entre passeig de Gràcia i Marina hi haurà un segon carril bus al tronc central.

Als accessos de les estacions de Sants, del Nord i Sant Andreu Arenal també hi haurà canvis. En l’últim cas es crearà un carril a la Meridiana perquè l’entrada dels autobusos sigui més senzilla.

“Les mesures es treballaran i consensuaran al pacte per la mobilitat”, ha tranquil·litzat Rosa Alarcón. El consistori va rebre crítiques quan va anunciar el paquet de mesures sobre mobilitat en ple confinament precisament per la falta de diàleg amb partits i entitats.

“Reivindicacions històriques”

Colau ha celebrat que algunes mesures, com el carril bici a Aragó, responen a “reivindicacions veïnals històriques”. “Hem de guanyar espai per a la vida”, ha apostat la líder de l’executiu local. L’alcaldessa ha explicat que, “per primera vegada”, es retirarà asfalt per substituir-lo per vegetació a la ciutat de Barcelona. Serà, en concret, a la cruïlla entre els carrers Rocafort i Consell de Cent, on es plantaran 17 m2 de verd i s’hi instal·laran bancs i “elements de lleure per fomentar el joc”.

Ampliació de voreres a ronda Universitat i Pelai

Altres actuacions que responen a peticions de la ciutadania és l’ampliació de les voreres a la ronda Universitat. L’Ajuntament vol que els vianants guanyin cinc metres d’espai en detriment del cotxe. “Hi ha una pressió molt forta sobre la vorera i molt espai per als vehicles”, ha considerat Sanz. La tinenta d’alcaldia Janet Sanz ha fet referència a l’estacionament d’autobusos, que enfurisma els veïns. “Estem treballant per reordenar l’aparcament de busos”, ha apuntat Sanz. L’ampliació de voreres també es donarà al carrer Pelai, aprofitant les obres que hi porta a terme Adif. En total, Barcelona guanyarà 2.850 m2 per a vianants.

Amb relació a Obrim carrers, una iniciativa que prohibeix el trànsit alguns caps de setmana a certes vies de la ciutat, Sanz ha precisat que la situació seguirà pràcticament igual a l’anunciada durant la quarantena. Per tant, cada cap de setmana a partir d’octubre es tancaran al trànsit Via Laietana, l’eix carretera de Sants-Creu Coberta i passeig Sant Joan-Pi i Margall. A partir d’octubre també, un cap de setmana al mes es tancaran Gran de Gràcia i l’eix Fabra i Puig-Onze de Setembre. Finalment, i de forma “simbòlica”, segons Janet Sanz, el carrer Aragó es tancarà al trànsit un cap de setmana al trimestre a partir d’octubre. Així doncs, els únics talls temporals de trànsit que es feien durant el confinament que no seguiran són els de l’avinguda Litoral i la muntanya de Montjuïc.

Carrers tancats al trànsit

Quant al tall al trànsit cada dia a carrer secundaris que s’ha donat durant la desescalada, Barcelona el mantindrà a 34 vies. Aquesta mesura ja està en vigor i, a diferència de les altres, no començarà a l’octubre. Tots els districtes menys Sant Andreu comptaran amb carrers secundaris tancats de 9 a 21 hores. Com a novetat, el tancament no es farà amb tanques sinó que es faran servir senyalitzacions de prohibit el pas, segons ha dit Janet Sanz.

Els carrers secundaris tallats de 9 a 21 hores / Ajuntament de Barcelona
Més informació

Nou comentari