Ni tan sols la reducció dràstica del trànsit durant els més de dos mesos de confinament per la pandèmia de la Covid-19 ha estat suficient perquè Barcelona compleixi amb el límit de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) pel que fa a contaminació. Ho ha admès el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de l’Ajuntament de Barcelona, Eloi Badia (Barcelona en Comú), durant la presentació del calendari de les multes als cotxes més contaminants.
“Fins i tot amb el coronavirus estem actualment per sobre dels paràmetres de contaminació marcats per l’OMS”, ha reconegut Badia. De totes maneres, la reducció del trànsit ha estat molt pronunciada per la quarantena i, per tant, l’emissió de gasos ha disminuït tot i no arribar al nivell recomanat per l’OMS. Així, a l’abril la caiguda de la circulació de vehicles privats va ser del 67,5% a les rondes, el 73,8% als accessos de la ciutat i el 73,3% a la ciutat, segons dades del consistori.
En concret, i segons dades compartides per Badia, s’han superat els límits de contaminació de l’OMS al Poblenou, a l’Eixample i a Gràcia-Sant Gervasi, tres punts on hi ha estacions de mesura de la qualitat de l’aire. Com a matís, la directora general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic, Mercè Rius, ha apuntat que la metereologia té un impacte “molt gran” i que cal tenir-la en compte.