Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona eliminarà les llicències de bicicletes compartides privades pel seu mal ús
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

Barcelona farà un pas per evitar les males praxis de les empreses privades a l’espai públic. En una entrevista feta a Catalunya Ràdio l’alcalde de la capital de Catalunya, Jaume Collboni, ha assenyalat que la intenció de l’executiu de Barcelona és eliminar les bicicletes compartides privades, ja que “se’n fa un mal ús”. Collboni ha explicat que a la capital catalana actualment hi ha 3.500 bicicletes compartides de plataforma privada -el Bicing és un servei públic de BSM- i destaca que des del gener del 2025 l’administració ha hagut d’imposar fins a 5.500 sancions pel mal ús d’aquest tipus de vehicles com pot ser un mal estacionament.

Segons Collboni els usuaris d’aquestes empreses privades fan un mal ús del servei i això acaba desembocant en un “desgavell” als carrers de la capital catalana. De fet, la majoria de les sancions administratives imposades per l’Ajuntament de Barcelona van ser per l’aparcament indegut de les bicicletes en llocs on està prohibit aparcar-la amb bicicletes “tirades per tot arreu” i assegura que la voluntat del consistori és “protegir l’espai públic” i la mobilitat sostenible en bicicleta, però també “prioritzant” les persones residents a la capital catalana.

Donar un impuls al Bicing

L’eliminació de les llicències per als serveis de bicicleta compartida de caràcter privat també servirà, per impulsar el servei de Bicing. De fet, l’alcalde de Barcelona ha assegurat que el consistori barceloní ampliarà el servei de Bicing l’any 2027. “Tenim un dels sistemes de bici pública dels més importants d’Europa que hem de potenciar”, ha assegurat Collboni.

Usuaris en una estació de Bicing al Passeig de Gràcia / Jordi Play
Usuaris en una estació de Bicing al passeig de Gràcia / Jordi Play

Tot i això, Collboni ha volgut tenir paraules afectuoses per a les empreses de ‘bicisharing’, com es coneix al servei en anglès, assegurant que “les set companyies que operen a Barcelona han intentat posar-hi ordre, però els resultats no van per aquest camí”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa