El Parlament ha aprovat aquest dimecres el decret llei que regula les VTC i en limita l’expansió a Barcelona i a l’àrea metropolitana. La norma s’havia garantit el suport de les dues forces de govern (ERC i Junts) i el PSC, que havien negociat els terminis de l’acord amb el vist i plau de l’organització de taxistes Elite Taxi. A més, En Comú Podem i la CUP també han donat suport al decret. En canvi, Vox, Cs i PP han votat en contra.
La nova regulació entrarà en vigor el pròxim octubre. La norma restringeix la circulació en trajectes urbans als vehicles de transport amb conductor que tinguin una longitud mínima de 4,90 metres. Treballadors de les dues principals flotes de conductors d’VTC adverteixen que els seus vehicles no s’ajusten a la mida. En paral·lel, les patronals del sector han advertit que estudien emprendre contenciosos contra la normativa i l’Autoritat Catalana de la Competència ha emès un informe contrari al decret llei que la cambra catalana ha convalidat.
Satisfacció d’Élite Taxi
En canvi, organitzacions de taxistes ha expressat satisfacció perquè el reglament tiri endavant. “Tanquem una etapa de conflicte molt fort”, ha destacat el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, protagonista en les protestes multitudinàries dels treballadors dels últims anys. Els taxistes han reclamat que es posi cotilles al creixement de les VTC, que consideren que exerceixen una competència deslleial i posen en risc la seva activitat.
El portaveu de l’entitat ha assegurat que l’objectiu ara és anar de la mà de les institucions com l’AMB, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat per fer que el taxi de Barcelona sigui “el millor del món”, informa l’ACN. A més, Álvarez ha anunciat que Élite Taxi es retirarà com a acusació popular en el cas contra l’empresari i exdirigent de CDC David Madí per tràfic d’influències per suposadament intentar influir en la Generalitat en nom d’Uber.
Álvarez ha assegurat que l’objectiu ara és anar de la mà de les institucions com l’AMB, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat per fer que el taxi de Barcelona sigui “el millor del món”. A més, Álvarez ha anunciat que Élite Taxi es retirarà com a acusació popular en el cas contra l’empresari i exdirigent de CDC David Madí per presumpte tràfic d’influències per suposadament intentar influir en la Generalitat en nom d’Uber.
Collboni defensa la norma
El primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha celebrat l’acord que ha propiciat el nou marc per a les VTC en trajectes urbans a Catalunya. El socialista ha expressat que le norma no va “contra ningú” i ha augurat que evitarà “l’intrusisme” al sector del taxi, informa l’ACN.
Front a les queixes de les patronals de les VTC, Collboni ha defensat que la normativa “aclareix” les funcions i límits de cada activitat. Ha opinat que suposa un benefici pre a l’usuari i protegeix un mode de transport públic, el taxi.
“S’ha de protegir un sector que està regulat i que té totes les garanties, com és el sector del taxi”, ha conclós. A més, Collboni ha esgrimit que es garanteix els llocs de feina d’empreses com Cabify, de què depenen 15.000 famílies, ha xifrat.