Una app pública centralitzarà tots els retards en el transport metropolità de Barcelona

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) preveu tenir-la enllestida en un any o dos

L‘Autoritat del Transport Metropolità (ATM) treballa en una plataforma amb què els usuaris del transport públic podran estar permanentment informats d’incidències i retards a la xarxa. A través d’ella, els viatgers podran consultar horaris dels diversos operadors de serveis, com ara Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) o Renfe, segons avança al TOT Barcelona el director general de l’ATM, Pere Torres.

El director de Mobilitat de l’ens, Lluís Alegre, aprofundeix en conversa telefònica amb aquest diari que la plataforma –que permetrà rebre avisos al mòbil, probablement mitjançant una app– que els ciutadans que accedeixen a Barcelona mitjançant transport públic podran disposar d’informació en temps real de qualsevol incidència a la xarxa. Ara per ara, recorda, existeixen algunes vies de saber l’estat d’algunes línies de tren com en el cas de Renfe, que disposa d’un servei d’alertes via Twitter amb el qual els passatgers poden rebre informació personalitzada sobre un màxim de tres línies. 

La novetat de la plataforma que prepara l’ATM és que inclourà tots els operadors de transport. La idea és que l’app sigui accessible primer per als mateixos operadors perquè puguin gestionar incidències de forma més eficient. Més endavant, explica, els viatgers la podran fer servir.

Respecte al temps que queda fins que estigui plenament desenvolupada, Alegre informa que “està avançada”. El director general de l’ATM situa en el marc del “curt termini” la finalització de la plataforma. “En un any o dos podria estar enllestida”, calcula. 

“De la mà” de la T-mobilitat

La plataforma anirà “de la mà” de la T-mobilitat, segons precisa Alegre. D’aquesta forma, amb l’entrada en funcionament del títol que permetrà accedir al transport públic a través del mòbil, l’app facilitarà la informació sobre l’estat de la xarxa. La implementació completa de la T-mobilitat està prevista per al 2021. 

Actualment l’ATM està negociant amb els operadors de transport com ha de ser la plataforma. Torres va avisar a la presentació del baròmetre sobre desplaçaments a Barcelona de la fundació Creafutur– en un acte al Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports– de la complexitat de les converses amb les empreses. De tota manera, es mostra confiat que la iniciativa sortirà endavant.

Semblant al sistema de Renfe, però més ambiciós

Renfe ja va posar en marxa a principis de març​ un sistema semblant però menys ambiciós. En el cas de l’operadora pública de la xarxa ferroviària estatal, ofereix la possibilitat als viatgers d’activar alertes a través de Twitter per rebre informació sobre retards. Aquests avisos, però, només permeten rebre notícies sobre un màxim de tres línies en, com a molt, dues franges horàries. L’empresa pública també dona la possibilitat als passatgers de rebre alertes via SMS sobre incidències. A més, ofereix tota la informació al respecte a través de la pàgina web de Rodalies i de l’app. 

El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, avança a aquest diari que estan en contacte amb l’ATM i que la plataforma serà “una via d’informació més” per on els usuaris podran conèixer l’estat de la xarxa. 

Més informació

Nou comentari