El retard en la implantació de la T-Mobilitat ha de passar factura a les empreses encarregades de la seva posada en marxa, segons l’Ajuntament de Barcelona. El consistori té la intenció de reclamar una xifra que podria rondar els 10 o 15 milions d’euros a les companyies gestores del nou títol. L’import correspondria a una part de la inversió pública en el projecte i Sanz vol que retorni a les arques de l’ATM. La T-Mobilitat havia d’entrar en vigor el 2016 però ara està previst que ho faci el 2021.
La tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament, Janet Sanz, ha anunciat en una entrevista al Bàsics de Betevé que el consistori planeja exigir aquesta quantitat de diners en concepte dels costos derivats del retard. L’Ajuntament compta amb el 49% de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), juntament amb l’AMB, i comparteix el consell d’administració amb la Generalitat, que ostenta el 51%. És en aquest consell on el consistori vol pressionar perquè les empreses es facin càrrec dels costos derivats dels –com a mínim– cinc anys de retard.
[r:1]
Sanz ha detallat que la situació es troba en un punt de renegociació amb les empreses per tal d’afrontar les conseqüències del retard, que ha vinculat amb una “mala gestió” de les companyies. “El calendari no s’ha concretat”, ha admès la tinenta d’alcaldia de Barcelona.