L’empresa estatal Adif ha donat llum verda finalment a l’adequació de les sortides d’emergència de l’Estació de Sants, que durant anys han ocupat amb casetes provisionals espai públic de les places Països Catalans i Joan Peiró. Aquestes instal·lacions metàl·liques es substituiran per noves comportes basculants arran de terra. A més es construirà una nova marquesina de connexió d’accés subterrani a l’estació.

L’obra forma part de la primera fase del projecte de millora de les condicions d’evacuació de les andanes de l’estació, amb noves escales a les andanes d’ample convencional i alta velocitat. També inclou reemplaçar els ventiladors existents d’extracció de fums per altres reversibles de major potència i la renovació dels calaixos de recollida d’aigües pluvials.

L’encàrrec té un pressupost total de 6,9 ​​milions d’euros i un termini d’execució de 22 mesos. El contracte ha estat adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per les companyies Hormigones Asfálticos Andaluces i Avintia Proyectos y Construcciones. Segons ha anunciat la gestora d’infraestructures en una nota de premsa aquest divendres, l’actuació és “necessària” per adequar les sortides d’emergència i millorar la protecció enfront d’incendis.

Nou comentari

Més notícies
Un dels accessos a l'estació de Sants | ACN

Els lavabos de Sants Estació, 7 anys més de pagament

Adif n'ajudica la gestió a l'empresa holandesa One Hundred Restrooms
Les obres, que han durat nou mesos, donaran més fluïdesa a Rodalies / Jordi Play

Adif finalitza les obres del nou esquema de vies de Sants

Els trens de Rodalies disposen de dues vies per sentit compartint andana
Taxis sense feina a la porta de l'Estació de Sants, en plena onada de por al coronavirus / Jordi Play

Barcelona i Adif rescaten la reforma de l’estació de Sants pel proper mandat

El consistori vol ampliar el vestíbul pel costat Eixample i reubicar els vials de taxis i vehicles
Trens a l'Estació de França, en una imatge d'arxiu / MMP

El dilema radical de l’Estació de França: clausura o rellançament

Quatre especialistes de referència argumenten què cal fer amb aquesta icona ferroviària un cop s'inauguri la Sagrera