Són les 18:15 hores i l’horari laboral de molts treballadors del [email protected] ha acabat. Desenes d’ells es dirigeixen al metro, concretament a la parada de Glòries de la L1. Hi entren per l’accés situat a la plaça de les Glòries Catalanes, i el degoteig d’assalariats de les empreses amb seu al districte de la innovació és constant. Els treballadors que surten de la feina cap a les 18 hores es troben cada setmana amb cues semblants a les que creen els cotxes a la Diagonal, però al metro. “A vegades hem de fer cues de fins a 10 minuts per picar el bitllet”, explica la Xènia, que treballa al carrer Ávila. 

A no ser que sigui dia de vaga, els usuaris no estan acostumats a fer cues al metro, i menys per picar el bitllet. La concentració d’empleats del [email protected] a l’hora de sortida de la feina i el fet que en ocasions hi hagi poques màquines validadores per accedir a l’andana provoca que usuàries com Montse Ruiz es trobin “pràcticament cada dia cues quilomètriques”. Ruiz agafa el metro a diari entre les 17:45 i les 18 hores per tornar a casa. El col·lapse de les tardes a l’accés, es queixa, es produeix des del gener. 

Cua per accedir a les màquines validadores. | Montse Ruiz

Cua per accedir a les màquines validadores. | Montse Ruiz

Més contundent encara és el Raul, cambrer del Cafè de l’Estació, situat davant de les màquines d’accés: “Porto un any i mig treballant aquí i es fan cues cada dia”. Diu que es formen entre les 18:15 i les 18:30 hores, especialment entre el setembre i el març perquè en altres moments de l’any alguns treballadors estan de vacances. També detalla que els divendres les cues no són tan habituals, ja que els empleats surten de la feina abans de les 18 hores. 

“He arribat a veure baralles”

“He arribat a veure baralles”, afegeix. La tensió dels treballadors que han de fer cua per validar els bitllets per tornar a casa ocasiona topades, que a vegades esquitxen també els clients del Raul. El cambrer es queixa que el col·lapse per les tardes el deixa sense clients, perquè ningú està disposat a fer la cua només per prendre’s un cafè, segons diu. “Intenten passar la cua per venir al bar però els escridassen perquè es pensen que s’estan colant i acaben marxant”, deplora. “Les cues són criminals”.

Col·lapse a l'accés de l'estació de Glòries. | Montse Ruiz

Col·lapse a l’accés de l’estació de Glòries. | Montse Ruiz

El Ferdinando també treballa al [email protected] i avança pel túnel en direcció a les màquines, havent donat per tancada la jornada laboral d’avui. En aquesta ocasió no hi ha cua per fer, però admet: “N’he vist de molt llargues”. Ell, però, no en pateix tant les conseqüències perquè sol marxar de la feina abans de l’hora punta de sortida de la majoria de treballadors. No és el cas de la Xènia. Ella surt a diari cap a les 18 hores, i calcula que, de mitjana, ha de fer cua abans d’entrar al metro dues vegades per setmana. 

“Avui va fluid, però hi ha col·lapse molt sovint”, reconeix el Jaime, empleat de l’Institut Municipal d’Informàtica. Sempre entra al metro cap a les 18:15 hores, i tot i que mai ha vist cues que arribessin fins al carrer -hi ha uns 50 metres de túnel amb diversos trams d’escales des de les màquines per validar fins al carrer- s’ho “creu”. El Raul, assegura, sí que ha vist cues que arribaven fins al carrer. 

TMB prepara una ampliació

Dimecres el col·lapse va ser contundent. Diversos usuaris de Twitter, entre ells Montse Ruiz, van traslladar al compte @TMBinfo queixes per les cues que havien de fer per validar el bitllet. Fonts de l’empresa han precisat al TOT Barcelona que hi va haver una avaria en una de les set màquines. Normalment s’utilitzen cinc per entrar a l’estació i dos per sortir, tot i que alguns usuaris com Ruiz denuncien que només s’obren “dos o tres” per entrar al metro i la resta per sortir. 

TMB vol acabar amb les cues i prepara una ampliació dels accessos al metro, que suposaria afegir noves màquines aprofitant tot l’espai que puguin. Així, pretenen donar una solució a les riuades de treballadors que per les tardes es poden trobar amb col·lapses per picar el bitllet. “Fa un temps q s’està preparant, però no hi ha data per a la instal·lació”, especifiquen a aquest diari. El que sí avancen és que pretenen destinar set màquines validadores per a l’entrada a l’andana, i les màquines que s’afegeixin anirien destinades a la sortida. Una de les noves màquines seria reversible, cosa que permetria a l’empresa fer front a dies en què les cues de què es queixen els treballadors del [email protected] col·lapsin el metro de Glòries. 

Més notícies
L'assemblea del metro d'aquest matí. | Cedida

Els treballadors del metro descarten una nova vaga i donen 100 dies “de gràcia” al nou consistori

Notícia: Els treballadors del metro descarten una nova vaga i donen 100 dies “de gràcia” al nou consistori
Comparteix
El comitè d'empresa proposava noves aturades del servei i la plantilla l'ha tombat per un marge de només 17 vots
Notícia: Els treballadors del metro descarten una nova vaga i donen 100 dies “de gràcia” al nou consistori - Mobile
Portes automàtiques verticals a l'estació de Can Cuiàs, a la L11. | TMB

TMB prova les portes automàtiques verticals a la L11 del metro

Notícia: TMB prova les portes automàtiques verticals a la L11 del metro
Comparteix
Es tracta de la primera vegada que s'utilitzen a la xarxa del metro en tot el món
Notícia: TMB prova les portes automàtiques verticals a la L11 del metro - Mobile
Interior del passadís secret de plaça Catalunya. | Cedida

El passadís secret del metro a plaça Catalunya congelat en els anys 90

Notícia: El passadís secret del metro a plaça Catalunya congelat en els anys 90
Comparteix
S'hi pot trobar publicitat de 1988 i pintades com "droga sí, policia no"
Notícia: El passadís secret del metro a plaça Catalunya congelat en els anys 90 - Mobile
Estació de plaça Catalunya / A. L.

El 15% de les aturades al servei de metro es deuen a la presència de gent a les vies

Notícia: El 15% de les aturades al servei de metro es deuen a la presència de gent a les vies
Comparteix
És un dels motius més freqüents d'incidències entre les "causes externes" al servei
Notícia: El 15% de les aturades al servei de metro es deuen a la presència de gent a les vies - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa