El 15% de les aturades al servei de metro es deuen a la presència de gent a les vies

És un dels motius més freqüents d'incidències entre les "causes externes" al servei

D’entre totes les causes que provoquen l’aturada del servei al metro, fins al 15% són per la presència de persones a les vies. Representen entre el 10% i el 15% de les alteracions al servei relacionades amb “alguna incidència” –on estan incloses les avaries– segons detalla TMB al TOT Barcelona. L’aturada del servei a causa de la presència de persones a les vies és un dels motius més freqüents que obliguen el metro a aturar-se per “causes externes”.

Les “causes externes” són, també, les indisposicions de viatgers que obliguen a aturar el metro perquè siguin atesos. Juntament amb la presència de persones a les vies, és un dels motius aliens al servei que provoquen més aturades. 

Fonts de TMB especifiquen que els motius que porten els usuaris a baixar a les vies són “diversos”. Alguns estan relacionats amb problemes mentals. Altres, però, tenen a veure amb temeritats com ara fer transbordaments a través de les vies i no creuant l’estació. És el cas de l’estació de Catalunya, en què en alguna ocasió els usuaris passen de Renfe al metro a través de les vies per estalviar-se la volta i haver de pagar el bitllet de metro. A Passeig de Gràcia també es donen aquest tipus de transbordaments, segons fonts de TMB. 

Els grafiters, amics de les vagues

En les jornades de vaga els grafiters causen episodis de perill perquè baixen a les vies per pintar els vagons estacionats. Aprofiten els dies d’aturada parcials –aquest mes n’hi ha hagut tres– per fer grafitis als vagons que estan aparcats perquè no formen part dels serveis mínims. En les últimes vagues els serveis mínims han estat del 20% en algunes franges horàries, cosa que reduïa a sis els trens que circulaven a les línies en alguns moments del dia. Normalment ho fan 30. Els grafiters intenten treure profit de la situació i baixen a les vies per arribar fins als vagons i pintar-los. 

[r:1]

Quan se sospita que hi ha una persona a les vies, el protocol obliga a aturar el servei i fer circular un tren a poca velocitat per comprovar que no hi ha ningú. Això fa que el servei quedi aturat.

Més informació

Nou comentari