La botiga de roba en línia Shein ha inaugurat aquest dijous una botiga física a Barcelona, que estarà oberta només durant 10 dies. A les 5 del matí ja es veien les primeres persones que esperaven davant de l’establiment, ubicat a Portal de l’Àngel número 15, per poder ser les primeres a entrar i emportar-se les peces més desitjades. Hores més tard, la cua arribava als tres quarts d’hora d’espera aproximadament.

No obstant, l’expectació ha derivat en més d’una i de dues decepcions: a diferència del local estrenat a Madrid, al de Barcelona no es podia comprar cap article. A la cua, on predominen noies joves, hi havia gran il·lusió per entrar a la botiga i veure què hi trobarien. Els assistents, però, sortien decebuts.

Com ja es va anunciar, en aquest establiment no es pot comprar res. Només es pot veure part de la col·lecció de Shein per, posteriorment, comprar-la a la web amb descomptes que es donen en paper. Moltes persones s’han assabentat aquest matí de la notícia. “Ha sigut un desastre”, afirma la Núria, que ve des de Sant Boi. “Ens hem despertat a les 7 del matí únicament per venir a la botiga. Però en entrar ens hem quedat sorpreses”, afegeix.

Competència fins i tot a les grans cadenes

La xinesa Shein ha emergit com una de les principals amenaces per a les grans cadenes de moda assequible consolidades, fins i tot firmes tan conegudes com Bershka, Pull&Bear o Primark. El portal ofereix preus encara més reduïts que la competència i una gran oferta de peces tèxtils. Segons dades d’Statista, 13,2 milions de persones van comprar roba online a l’estat espanyol durant el 2021. Una tendència a l’alça entre els joves, que prefereixen comprar còmodament des de casa.

Tot i això, hi ha persones que continuen preferint anar a les botigues físiques. En Kevin Rodríguez explica que ha vingut des de Granollers per poder veure en persona la roba de l’empresa asiàtica, que ha obert la botiga juntament amb Klarna, una empresa de serveis financers en línia. “D’aquesta manera, pots provar-te una samarreta abans de comprar-la i saber com et quedarà”, assegura el noi de 23 anys.

Aquest tipus d’actes, a més, apropen la marca a un rang d’edat més ampli, segments que en moltes ocasions no estan acostumats a comprar online. És el cas de la Verònica i la Begonya, de 47 i 77 anys respectivament. Cap de les dues coneixia Shein abans, però es van assabentar de l’obertura d’aquest establiment a través dels mitjans i van decidir assistir a la inauguració. “Mai comprem per internet perquè si reps coses que finalment no t’agraden, tornar-les és un enrenou. Però l’obertura d’aquesta botiga és una bona oportunitat per veure el que tenen, ja que hi ha roba molt econòmica”, diu la Verònica.

Anteriorment a Madrid

Shein va obrir una pop-up store a Madrid a principis de juny. En aquesta, en canvi, els clients sortien amb bosses plenes de roba, ja que sí que podien comprar en el mateix establiment. Els responsables es van veure forçats a limitar l’entrada a 720 persones al dia, a causa de la multitud de persones que rebien. Shein ja va portar aquest model de negoci a altres ciutats europees com París o Londres. La compra física a una botiga de l’empresa, però, no sembla que es torni a veure sovint, ja que el seu objectiu és traslladar a altres territoris el model fet a Barcelona i no el de Madrid.

Més notícies
Un aparador amb els cartells de rebaixes a Francesc Macià / Foto: Arxiu

Diumenge comercial i amb rebaixes avançades a Barcelona

Notícia: Diumenge comercial i amb rebaixes avançades a Barcelona
Comparteix
Oficialment comencen l'1 de juliol, però grans cadenes i algunes marques ja han començat amb els descomptes
Notícia: Diumenge comercial i amb rebaixes avançades a Barcelona - Mobile
Aparador de la botiga Olokuti, a Gràcia. L.L

Sobreviure a Internet i les rebaixes venent dissenys propis a peu de carrer

Notícia: Sobreviure a Internet i les rebaixes venent dissenys propis a peu de carrer
Comparteix
Botigues del barri de Gràcia miren de col·locar el seu gènere exclusiu amb l'ajuda de les xarxes socials i treballant la fidelitat dels clients
Notícia: Sobreviure a Internet i les rebaixes venent dissenys propis a peu de carrer - Mobile
Recreació virtual del nou umbracle de l'Illa Diagonal / Servimedia

L’Illa Diagonal emprèn una ambiciosa reforma aquest estiu

Notícia: L’Illa Diagonal emprèn una ambiciosa reforma aquest estiu
Comparteix
L'obra vol garantir que el centre comercial "continua sent la icona de moda, gastronomia i estil de vida" a Barcelona
Notícia: L’Illa Diagonal emprèn una ambiciosa reforma aquest estiu - Mobile
Cues al carrer Pelai de Barcelona per accedir a diverses botigues / ACN

ENQUESTA | Compraràs en diumenge, amb l’inici de l’obertura comercial?

Notícia: ENQUESTA | Compraràs en diumenge, amb l’inici de l’obertura comercial?
Comparteix
El nou calendari comercial a Barcelona inicia aquest cap de setmana 4 mesos 'non-stop'
Notícia: ENQUESTA | Compraràs en diumenge, amb l’inici de l’obertura comercial? - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa