La batalla pel futur dels creuers continua a Barcelona. Mentre que l’Ajuntament continua insistint que cal limitar-los, el Port segueix amb la seva recuperació. L’entitat portuària preveu unes 800 escales aquest any, un 58% de les quals tindran Barcelona com a port base. Això vol dir que pràcticament sis de cada deu creuers que trepitgin el port començaran o acabaran el seu recorregut a Catalunya. Unes xifres que, en cas de complir-se, suposarien un nou rècord i una “fita important”, segons els responsables del Port.
Què implica això? Tal com recull l’ACN, des del Port apunten que aquest fet facilita a Barcelona un tipus de turista de més valor afegit, amb una despesa diària de 230 euros per persona. Aquest és un dels motius que porta als responsables del Port a apostar per aquest tipus de creuers, que alhora consolidarien -diuen- el Port com a referència del Mediterrani.
Creuers més sostenibles
L’altra gran novetat que s’espera és l’augment de vaixells amb gas natural liquat (GNL), un tipus de combustible que emet entre un 15 i un 20% menys d’emissions de gasos d’efecte d’hivernacle i redueix entre un 30 i un 40% el diòxid de nitrogen que s’envia a l’atmosfera. Un altre factor que des del Port creuen que pot ajudar a la sostenibilitat d’aquesta activitat és que el 62% de les naus que atracaran a Barcelona tindran menys de 10 anys de vida.
Barcelona demana per carta a la Generalitat una regulació
Mentrestant, l’Ajuntament ha fet el pas de demanar formalment a la Generalitat que reguli els creuers que atraquen a Barcelona. A través d’una carta adreçada a la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, la tinent d’alcaldia, Janet Sanz, li ha recordat que ja van acordar “prendre mesures que assegurin el benestar del veïnat, evitant la saturació a l’espai públic” en una trobada el passat mes de juliol. Sanz li demana una reunió d’urgència per abordar aquestes mesures, que encara no han arribat mai.