Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port de Barcelona bat rècords: 71 milions de tones mogudes el 2022

El Port de Barcelona ha tornat a la normalitat prepandèmia. Tot i la crisi derivada de la guerra d’Ucraïna, el port barceloní ha aconseguit moure més de 70,9 milions de tones aquest 2022, una xifra que bat el rècord de 2018, quan es van aconseguir 67,8 milions de tones. Aquest creixement equival a un creixement del 6,9%. Amb aquests resultats, doncs, el Port de Barcelona tanca l’any amb una xifra de negoci de 181 milions d’euros, el que es tradueix en un increment del 20% respecte al 2021 i del 5% en comparació al 2019, quan els resultats van ser de 172 milions d’euros. “El 50% d’aquests resultats és gràcies al bon comportament del tràfic de contenidors i els líquids”, explica la directora financera del Port de Barcelona, Miriam Alaminos. D’aquesta manera, el Port de Barcelona tanca el 2022 amb 8 milions d’euros de beneficis, amb un creixement del 2% respecte el 2022.

L’organisme aeroportuari ha anunciat les xifres rècord en una roda de premsa aquest dimarts. Pel que fa al tràfic de contenidors, la xifra s’ha mantingut molt similar a la del 2021 -ha baixat un 0,3%- el que l’organisme descriu com un comportament positiu, ja que 2022 ha estat marcat per un context de frenada dels tràfics marítims internacionals. En el cas del tràfic de contenidors plens, el Port de Barcelona ha reflectit la frenada dels tràfics marítims internacionals tot i que “en menor mesura si es compara amb altres ports de la regió”, assegura l’organisme. Els contenidors d’importació han assolit un 3,4% més que l’any 2021. Pel que fa als contenidors de trànsit, han incrementat les xifres un 4,5%, obtenint un nou rècord. Tot i això, els contenidors d’exportació han presentat un decreixement del 5,9%

Dins de les dades positives també destaquen el tràfic de passatgers i vehicles, superant el volum de negoci del 2021. En el cas dels passatgers, l’organisme ha continuat la seva recuperació després de l’aturada per la pandèmia. Destaca el tràfic dels ferris que s’han acostat als 1,6 milions de passatgers, un 62% més que les xifres del 2019. “El tràfic entre Barcelona i les Illes Balears ha estat el màxim exponent d’aquest creixement”, ha explicat José Alberto Carbonell, director general del Port de Barcelona. Per contra, però, la xifra de creueristes ha acabat 2022 amb 2,3 milions, molt per sota la xifra del 20219, quan va arribar fins als 3,1 milions de creueristes.

Creuers al Port de Barcelona.
Creuers al Port de Barcelona / Jordi Play

D’altra banda, el tràfic d’automòbils també ha destacat pel seu bon comportament, segons ha assegurat l’organisme. En total s’han mogut 591.015 unitats, el que equival a un increment del 18,4%. “És un bon resultat si es contextualitza en la situació d’incertesa del sector“, ha reconegut Carbonell. En aquests resultats, el Port de Barcelona també ha destacat la seva aposta pel vehicle elèctric, que ha liderat el moviment dels automòbils al port barceloní. I és que, segons les dades de l’organisme, Barcelona s’ha convertit en el hub de distribució de vehicles fabricats a l’Àsia, Europa, el Mediterrani Oriental i Àfrica.

Les previsions del 2023: 300 milions en inversions

El Port de Barcelona continua apostant pel canvi sostenible. Un dels principals canvis que hi haurà de cara aquest 2023 és l’electrificació, de la qual ja hi ha licitacions obertes per poder començar a construir les infraestructures necessàries per dur a terme aquest canvi sostenible de l’organisme. Aquestes actuacions superaran els 45 milions d’euros, tal com ha anunciat el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó. També hi haurà canvis en les estructures ja existents del port, per tal de poder acollir els nous vaixells i modernitzar-ne les instal·lacions. En aquest cas, les renovacions de la infraestructura superaran els 200 milions d’euros d’inversió. Entre aquests projectes hi ha un nou moll més modern i sostenible. També hi ha una licitació per millorar els accessos al port, i per tant es començarà la primera fase -que no acabarà enguany-, però que renovarà algunes de les carreteres d’accés. En total, doncs, el Port de Barcelona espera executar 300 milions d’euros en inversions.

Pel que fa a les innovacions tecnològiques, Salvadó ha anunciat l’aposta del Port de Barcelona per millorar la connectivitat de les seves infraestructures. Entre les actuacions a executar el 2023 més destacades hi ha el desplegament de la xarxa 5G, un pla de Telecomunicacions i inversions en ciberseguretat. Aquestes execucions que començaran enguany, però s’hi anirà invertint en els pròxims anys, es calcula que arribaran a una inversió de gairebé 4 milions només el 2023.

Més notícies
Notícia: El Port de Barcelona donarà nova vida a 60.000 tones de residus orgànics
Comparteix
Estudia la construcció d'una planta de biometà per subministrar combustible net als vaixells
Notícia: El turisme esportiu atrau dos de cada deu visitants de Barcelona
Comparteix
Aquest col·lectiu gasta més que la resta de turistes de la ciutat i allarga més les seves estades
Notícia: Activada l’alerta per una fuita de gas al Port de Barcelona
Comparteix
La incidència s'hauria produït pel trencament d'una canonada durant unes obres al Moll de Barcelona
Notícia: Cent anys d’un dels accidents més greus del port de Barcelona
Comparteix
El xoc entre una Golondrina i un vaixell de vapor va provocar desenes de morts

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa