El turisme esportiu està de moda i ja suposa el 18,5% dels turistes que visiten la ciutat de Barcelona. Així ho recull un estudi de l’Observatori de Turisme, que també conclou que la persona que viatja com a participant o espectador d’un acte esportiu gasta un 12,8% més que la resta de turistes de la ciutat, i allarga més les seves estades, arribant a una mitjana de 6,4 nits.
L’informe de l’Observatori recull que gran part de la despesa va a parar a la restauració. Així, el 46,3% dels diners es gasten en menjar i beure, seguir de l’entreteniment, amb un 21% de la despesa, altres compres (18,7%) i el transport (13,3%).
El perfil del turista esportiu
El turista esportiu és estranger i jove. De fet, prop del 80% prové de fora de l’Estat. D’aquests, tres de cada deu són homes i la majoria ronda la trentena. I alguna dada més. El perfil dibuixa un turista fidel, ja que prop del 60% ja ha visitat la ciutat en anteriors situacions, i que viatja per oci. D’altra banda, la gran majoria s’allotja en hotels que troben en pàgines com Booking (la més usada) i venen atrets per l’oferta d’esdeveniments, com ara els partits que es fan al Camp Nou o grans curses atlètiques.
Les dades contrasten amb la resta de visitants. El 66% del turista general prové d’altres ciutats de l’Estat. D’aquesta manera, les dades consoliden l’esport com un pols d’atracció del turisme europeu i d’altres continents.
El model turístic preferit pels dirigents
Eduard Torres, president de Turisme de Barcelona, subratlla que “aquest tipus de turisme encaixa amb l’estratègia d’allargar estada i incrementar la despesa d’acord el model de turisme sostenible que volem” i assegura, en aquest sentit, que “esdeveniments com la Copa Amèrica, que a Barcelona reunirà per primer cop a sis equips de sis països diferents, ens reforça com a marca associada a l’esport i als esdeveniments de gran projecció que van més enllà del fet purament esportiu”.
En aquesta mateixa línia va el regidor de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament, Xavier Mercé, que apunta que el consistori vol atraure esdeveniments esportius com el World Pàdel Tour, la Copa Amèrica o La Vuelta.