La plantilla de Nissan, a l’espera d’una resposta “imminent” de GWM

El personal de Nissan a la Zona Franca, a Barcelona, resta a l’espera d’una resposta del fabricant xinès Great Wall Motors (GWM) a la contraproposta presentada per les administracions perquè no es faci enrere en l’adquisició de les plantes que la marca de vehicles japonesa abandona aquest mes i mantenir així l’ocupació. Després que el candidat asiàtic a reindustrialitzar les instal·lacions de Barcelona, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca es plantegés renunciar a tirar endavant el projecte, els comitès d’empresa de Nissan asseguren que es confia que la resposta del productor xinès de vehicles sigui “imminent” i resolgui la intriga sobre el futur de les fàbriques de Nissan, amb uns 3.000 treballadors a Barcelona però amb una producció que, fins ara, ha donat feina a unes 25.000 persones en fàbriques auxiliars al voltant de la capital catalana.

A través d’un comunicat, els representants de la plantilla asseguren que la direcció de GWM es troba “en procés d’estudi” de la contraproposta per les instal·lacions de Nissan “per poder donar una resposta definitiva”. Els comitès d’empresa afegeixen que “un cop prengui la decisió, mantindran la reunió prevista amb les administraciones, la ministra [d’Indústria, Reyes Maroto] i el conseller [d’Empresa, Roger Torrent]”.

La representació sindical a Nissan afegeix que, sigui quina sigui la resposta, la Mesa de Reindustrialització de Nissan continua treballant en paral·lel l’opció d’un pla B “mentre no es concreti cap acord”. L’empresa australiana Goodman va entrar en joc la setmana passada, amb una oferta de 550 milions d’euros d’inversió per a un projecte industrial i logístic als terrenys que Nissan deixa.

El projecte dels tancs

Dins de les possibles alternatives a GWM, el comitè d’empresa afirma que “es reevaluarà la viabilitat actual del projecte del hub perquè ocupi tots els terrenys de la Zona Franca”. Es tracta d’un pols al voltant de la indústria de l’electromobilitat que la Mesa de Reindustrialització ha plantejat com una possibilitat viable fins que el productor xinès aclareixi si executa l’adquisició de les plantes. En tot cas, els comitès d’empresa preguen “claritat del pla de negoci, actius necessaris, treball generat i temps” en el projecte del hub.

A més, els sindicats asseguren que el controvertit projecte de manteniment de tancs no està encara descartat del tot. “En cas que el hub no cobrís tot l’espai de Zona Franca, s’està valorant la possibilitat de completar la reindustrialització amb altres projectes que es van presentar de forma molt preliminar a l’anterior reunió, entre els que es trobaven el projecte del Ministeri de Defensa i un projecte logístic”, apunten.

Mentre es demora la resolució, Nissan va posant fi a la seva producció a Barcelona. Aquest dijous ha tancat una de les dues línies productives que el gegant japonès mantenia a Catalunya, la de furgonetes elèctriques. A partir d’aquest divendres, uns 300 empleats ja no ocuparan el seu lloc de feina i es quedaran a casa amb un permís retribuït a l’espera que s’esvaeixi la incògnita sobre el projecte que revifi les fàbriques de Nissan.

Comentaris

    Ich verstehe nur Bahnhof Desembre 09, 2021 | 21:14
    Què cony diu aquesta pancarta ? D'on són tots aquests paios ?
      Anònim Desembre 10, 2021 | 14:29
      ??? son trabajadores que empiezan su turno a las 6 de la mañana.y hablan catalán, castellano, gallego etcétera etcétera

Nou comentari

Més notícies
Pla detall del logo de Nissan al concessionari Romauto La Maquinista, de l'empresa japonesa, a Barcelona, després que manifestants hi hagin llançat ous. Imatge del 29 de maig del 2020. (Horitzontal)

El Port vol crear 4.000 llocs de feina als terrenys de Nissan

Proposa crear un Data Center Hiperescala i una inversió de 810 MEUR amb el partenariat de Merlin Properties
Gemma Aguilera, subdirectora del TOT Barcelona / Foto: Mireia Comas

Política de tancs

“L’Estat converteix el drama econòmic i laboral de Nissan en una mena de colonialisme barat”