Una empresa australiana entra en joc per instal·lar-se als terrenys de Nissan

Nou gir de guió a les negociacions per trobar un projecte industrial que agafi el relleu de Nissan quan la multinacional japonesa abandona la Zona Franca. Després de la ja gairebé segura retirada del fabricant xinès Great Wall Motors i la reculada exprés de l’empresa de manteniment de tancs, la immobiliària australiana Goodman ha entrat en joc per oferir una inversió de 550 milions per muntar un gran centre logístic amb activitat industrial que donaria feina a més de 3.200 treballadors.

Amb l’obligació de trobar un substitut de Nissan abans que acabi l’any, la comissió de reindustrialització havia analitzat la proposta de Goodman a l’última reunió que es va celebrar, que va servir per constatar el fracàs de les negociacions amb GWM i la necessitat d’obrir una ronda de converses per activar un pla B. Descartat el taller de manteniment de tancs que liderada Tess Defense, l’opció de la multinacional australiana guanya molta força. I més quan escassegen les alternatives.

La companyia assegura que el seu projecte “dinamitzaria l’economia local i suposaria la creació de molts llocs de feina”, que anirien des d’enginyers a operadors logístics y personal d’oficina. Goodman s’ha ofert a participar en el procés de reciclatge professional dels treballadors que no trobin una ocupació similar a la que feien a Nissan.

Proposta ambiciosa

Goodman ha ofert una inversió de fins a 550 milions d’euros per posar en marxar unes instal·lacions logístiques punteres a la Zona Franca i a Montcada i Reixac, que es combinaria amb la construcció d’oficines i un centre de dades d’última generació per impulsar la indústria 4.0 al polígon i reforçar la posició de Barcelona com a referència mundial del desenvolupament tecnològic. També tenen previst obrir noves zones verdes i zones de serveis amb restaurants i oci.

Pel que fa al vessant industrial del projecte, Goodman proposa mantenir la propietat i la gestió dels terrenys de Nissan, que es destinarien exclusivament a activitat industrial, i es convertiria en el soci immobiliari de les empreses que es volguessin implantar a la Zona Franca.

Comentaris

    Català Desembre 03, 2021 | 17:04
    Mira que hagin de venir de l'altra punta del món...... Tanmateix benvinguts siguin.
    Català Desembre 03, 2021 | 17:04
    Mira que hagin de venir de l'altra punta del món...... Tanmateix benvinguts siguin.
    fam Desembre 03, 2021 | 17:19
    pel futur de 3.000 families catalanes com si venen de Mart! tan de bó es pugui arreglar el desastre de la marxa de Nissan i la pèsima gestió del president de la generalitat anterior que va destituir la consellera d'empresa (per partidisme)i que estava fent bona feina mirant d'arreglar-ho. Esperem que les negociacions arribin a bon port. salut
      Ricard Desembre 03, 2021 | 19:19
      Si trobar una alternativa a Nissan depenia nomes d'una Consellera la mala gestió del President Torra va ser no nomenar més persones capaces. Una inversió important, com tantes altres coses, no depenen d'una persona, sinó d'un col·lectiu de persones capaces. I la Consellera que diu potser era molt bona, però un cop fora del Govern va fer com si mai hi hagués format part. Per tant constato que gaire orgullosa de la seva feina no estava. Per tant si hi ha hagut ineficàcia aquesta no depèn d'un, ni de dos ni de tres. En canvi a l'abril del 2020, poc a la llei abans de l'anunci de fugida de Nissan, la regidora de Barcelona, Janet Sanz, va demanar evitar que "es reactivés" la indústria de l'automòbil aprofitant l'aturada de l'activitat durant l'estat d'alarma provocat pel coronavirus. És paradoxal que Vostè es preocupi d'un President, que mai va mostrar rebuig per a l'activitat econòmica, i s'oblidi dels responsables polítics demagogs.
    Ricard Desembre 03, 2021 | 18:11
    Goodman fa molts anys que es promotor immobiliari a Catalunya. La seva proposta és absolutament empobridora comparada amb qualsevol inversió sincerament productiva. És una proposta a posar al final de la cua.
    Fer Desembre 03, 2021 | 19:05
    Y al resto de tejido industrial que deja Nissan con el culo al aire que le den no?
      xavi Desembre 03, 2021 | 19:57
      tens tota la raó
    Piolivermell Desembre 05, 2021 | 13:04
    Que los sindicatos firmen por 1200€ al mes ya verás como se pegan los chinos por venir A y en 12 pagas

Nou comentari