El govern espanyol arriba al rescat dels 3.000 treballadors de Nissan de Barcelona i d’una Catalunya que quedaria tocada si no mantingués el pols industrial després de l’adéu de la multinacional. Com a membre de la taula de reindustrialització, en què també hi participa el Govern, els sindicats i la mateixa Nissan, Madrid ha protagonitzat un ridícul intent de posar contra l’espasa i la paret la Generalitat i demostrar que és l’Estat qui treu les castanyes del foc als catalans: a través de la consultora KPMG ha intentat colar un consorci de manteniment de tancs, Tess Defence. O sigui, convertir una part de la planta de Nissan en un taller de tancs, com si això tingués res a veure amb la tradició industrial d’aquest país.

La idea de Madrid, que els ministeris d’Indústria i Defensa s’havien  encarregat d’esbombar a la premsa madrilenya, era deixar el Govern en una situació compromesa davant dels sindicats si rebutjaven aquest candidat. Un candidat, per cert, que curiosament ha aplicat a KPMG amb el currículum de tenir adjudicats aquest 2021 1.200 milions d’euros per mantenir tancs de l’exèrcit espanyol. Al capdavall, una nova provocació espanyola, que afortunadament Madrid s’ha hagut d’empassar perquè la Generalitat s’ha plantat i els sindicats no han fet els escarafalls que preveia l’Estat. “És una provocació, no té cap lògica industrial. Ens hi oposem radicalment”, deixaven clar des del Govern al TOT Barcelona.

El ministeri d’Indústria ha fet marxa enrere i ha retirat definitivament la proposta de dur tancs a Barcelona. Però ja ha ensenyat matusserament les seves cartes. I de cop, apareix la immobiliària australiana Goodman per oferir una inversió de 550 milions per muntar un gran centre logístic amb activitat industrial que donaria feina a més de 3.200 treballadors. Novament, un candidat “avalat” per un dels membres de la taula de reindustrialització. Ras i curt, l’Estat converteix el drama econòmic i laboral de Nissan en una mena de colonialisme barat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a desembre 03, 2021 | 20:53
    Ricard desembre 03, 2021 | 20:53
    Goodman només fa edificis. La logística serveix per bellugar coses, però no aporta cap activitat productiva per ella mateixa. Els interessa molt perquè se situa a tocar del port de Barcelona, i prou. No serveix. Cal indústria, que multiplica la riquesa.
  2. Icona del comentari de: Narcís a desembre 03, 2021 | 21:28
    Narcís desembre 03, 2021 | 21:28
    Cal la intervenció de l' estat, d'aquest estat, per a prendre decisions de caire laboral o inversió industrial o logística àdhuc productiva a ca nostra ? PD : és obvi cerquen ' colonialisme d'allò més barat ' tot volent matar dos o tres pardals d' un tret: agrair-los-hi , guanyar vots pro espanya i fotre'ns si escau ( potser tampoc seria sobrer pensar tenir sos tancs més propers contra catalans ! ) !
  3. Icona del comentari de: Magrab a desembre 04, 2021 | 00:58
    Magrab desembre 04, 2021 | 00:58
    Ara sembla una mena d'Amazon Australià el candidat, amb oferta de formació per adaptar els enginyers de Nissan a gestionar carros tipus supermercat, o que sigui. Espanya "just say no", Jocs de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa