Junts per Barcelona vol que l’Ajuntament de Barcelona recuperi els Bons Consum per fer una campanya específica per a joves de fins a 35 anys per acostar-los al comerç de barri. La regidora de Junts BCN, Joana Ortega, defensarà la proposta a la pròxima Comissió d’Economia i Hisenda, que donar resposta a la difícil situació econòmica que travessa la joventut barcelonina, especialment afectada pels efectes de la inflació i la precarietat laboral, alhora que impulsa el comerç de proximitat i els mercats municipals de la ciutat”. La formació també reclamarà més controls per evitar el frau i el mal ús dels bons, tal com va passar en la campanya del Nadal del 2021, quan una sola persona va bescanviar gairebé 1.700 euros en xecs.

La proposta inclou la creació d’un “sistema de gestió transparent” en col·laboració amb el comerç de barri que eviti les “situacions de frau i garanteixi la participació del màxim nombre de persones i d’establiments de tots els barris”. Per això proposen que els bons siguin 100% digitals i accessibles a través d’una aplicació o un codi QR i també “limitar l’ús per persona i definir els imports adequats per assegurar la capil·laritat de la mesura i evitar concentracions desproporcionades”. A més, la idea seria que la campanya s’impulsi durant èpoques de menor consum, és a dir, al marge de Nadal o de les rebaixes, per “maximitzar l’impacte” que tindria en el comerç local. “Hem après de les experiències passades”, ha explicat la regidora de Junts.

En Pere de cal Neguit, productor de verdures amb parada al mercat de la Boqueria/ Jordi Play

Joventut i comerç de proximitat, un vincle per forjar

“Aquesta proposta respon a una doble necessitat”, ha insistit Joana Ortega: “d’una banda, els joves tenen dificultats econòmiques reals que els impedeixen accedir a productes bàsics. De l’altra, el nostre comerç de proximitat necessita mesures de reactivació per fer front a la competència de les grans superfícies i el comerç en línia”. La regidora defensa que els mercats municipals i el comerç de barri “constitueixen l’espina dorsal del teixit comercial barceloní, oferint productes de qualitat, proximitat i tracte personalitzat”, però que no poden competir en igualtat de condicions. “Quan un jove descobreix la qualitat i el tracte personalitzat d’una botiga del seu barri o d’un mercat municipal, és més probable que hi torni. Aquesta campanya vol ser una porta d’entrada a aquest descobriment”,

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa