Els ferris de la línia Barcelona-Roma generaran zero emissions mentre estiguin al port

Els vaixells ‘Cruise Roma’ i ‘Cruise Barcelona’, de la naviliera Grimaldi, incorporaran bateries de liti i filtres per deixar de contaminar quan estiguin atracats

Els ferris de la línia que cobreixen diàriament la línia entre Barcelona, Porto Torres (Sardenya) i Civitavecchia (Roma) passaran pel taller per instal·lar bateries de liti i filtres per reduir les seves emissions quan estan a alta mar i eliminar-les per complet mentre estiguin atracats al port. Els vaixells ‘Cruise Roma’ i ‘Cruise Barcelona’, de la naviliera italiana Grimaldi, també seran sotmesos a un procés de rehabilitació i allargament per ampliar la seva capacitat de càrrega i de passatgers.

[r:1]

El ‘Cruise Roma’ ja es troba a les drassanes de la companyia Fincantieri a Palerm, on el ferry serà tallat per la meitat i se li afegirà una secció central nova que el farà passar de 225 a 254 metres d’eslora. El ‘Cruise Barcelona’, que és un ferri idèntic, haurà d’esperar uns mesos abans d’entrar a dic sec. Segons han explicat fonts del Port de Barcelona, “els dos vaixells haurien d’estar transformats i en servei abans que acabi l’any, el primer abans de l’estiu i l’altre al llarg del segon semestre”.

Adaptació a la normativa internacional

Per reduir les emissions contaminants durant la navegació –i adaptar-se a la normativa internacional que entrarà en vigor l’1 de gener de 2020–, els dos ferris de Grimaldi incorporaran un sistema de filtres de gasos (anomenats scrubbers). Quan estiguin atracats al port, en canvi, els vaixells faran servir un sistema de bateries de liti que emmagatzemen electricitat que es produeix a alta mar i la subministren quan està atracat, de manera que no cal recórrer a generadors auxiliars.

La setmana passada representants del port, de la naviliera i de Capitania Marítima van celebrar “una reunió tècnica per conèixer el funcionament dels vaixells a nivell operatiu”. L’objectiu era posar al dia a les diferents parts dels treballs en curs i garantir que les modificacions que s’introduiran als vaixells no tenen afectacions de caràcter tècnic o de seguretat a les operacions de Grimaldi.  

Més informació

Nou comentari