Uber i les empreses de menjar a domicili es preparen per fer l’agost

Uber referma que manté el servei després de l'estat d'alarma | Empreses com JustEat o Telepizza ofereixen ara "lliuraments sense contacte"

El confinament pel coronavirus és un context que pot afavorir les empreses de servei de menjar a domicili, que es preparen per fer l’agost. L’estat d’alarma, anunciat aquest dissabte al vespre pel president espanyol, Pedro Sánchez, estableix un confinament més rígid però autoritza el repartiment de menjar donat el tancament obligatori de bars i restaurants. La situació, per tant, fa preveure un repunt de la demanda d’aquest segment. 

Les empreses de restauració, doncs, aposten pel servei a domicili. En un comunicat, l’associació que comprèn marques com Viena, Taco Bell, Five Guys o Goiko Grill, entre d’altres, ha explicat que dona suport a “aquest estat excepcional referit pel president del govern espanyol, Pedro Sánchez” i recomana a les companyies que formen part de l’Associació el tancament de tots els seus establiments.

Tanmateix, advoca pel manteniment del servei a domicili “sempre que se segueixi un rigorós protocol d’actuació i higiene verificat per les autoritats sanitàries, de manera que es garanteixi en tot moment la seguretat dels treballadors i els clients”.

Uber manté el servei malgrat el toc de queda

Uber Eats també segueix operant a Barcelona. A més, l’empresa ha enviat un correu electrònic a tots els usuaris de la seva app a la ciutat per recordar que segueix prestant serveis de transport, malgrat que fa mesos que no treballa a la capital catalana. Segons la seva web, opera a les ciutats catalanes de Blanes, Figueres i Igualada. Curiosament els trajectes autoritzats per l’estat d’alarma, com anar a la farmàcia i al supermercat o fer-se càrrec de menors i persones dependents, es solen fer a peu en els entorns urbans on opera la companyia.

També exposa la seva política de mesures d’higiene: “Estem treballant per a proporcionar material desinfectant als conductors”, ha explicat Uber en el mail enviat als clients aquest dissabte a la nit, després del decret d’estat d’alarma del govern espanyol. “Atès que la disponibilitat de material és limitada, col·laborem amb fabricants i distribuïdors per a aconseguir-ho el més aviat possible i fer-ho arribar, en primer lloc, a conductors a les ciutats de major risc”. És a dir, Uber manté el servei, però sense garantir abans que els treballadors puguin prendre les precaucions d’higiene necessàries. En la mateixa línia, l’empresa ha reconegut al mateix mail que “està treballant” perquè els repartidors de menjar a domicili (Uber Eats) tinguin també material desinfectant.

“Lliuraments sense contacte”

El grup Telepizza, per la seva banda, ha tancat avui tots els seus establiments, però servirà a domicili “amb lliuraments sense contacte per a garantir la seguretat i fomentar que els clients compleixin amb les recomanacions de les autoritats”.

JustEat ha enviat també un comunicat als seus clients. Expliquen les mesures que han pres “per ajudar” als clients a complir els consells de l’OMS “sobre distanciament social”. El client ja pot sol·licitar el lliurament “sense contacte” en les comandes de pagament amb targeta i Paypal, sempre que ho indiqui en el quadre de comentaris.

Més informació

Nou comentari