El Gremi de Restauració de Barcelona ha llançat una campanya sobre una “vaga fictícia” de locals i terrasses per criticar la gestió del govern d’Ada Colau i demanar una profunda reflexió de cara a les eleccions municipals, que se celebren el pròxim 26 de maig. La campanya, anomenada ‘Aixequem persianes, aixequem Barcelona’, pretén “alertar de les conseqüències de la política antiterrasses” de l’alcaldessa, ha explicat el director general del gremi, Roger Pallarols.
Pallarols ha ressaltat que el seu objectiu és explicar als votants barcelonins quines són les conseqüències negatives de l’estira-i-arronsa que hi ha hagut amb la restauració i introduir nous elements en el debat electoral: “Interpel·lar a l’elector sobre quin model de ciutat volem, convençuts que la majoria prefereix la ciutat que aixeca persianes”. El Gremi de Restauració considera necessari fer “una esmena a la totalitat” al mandat els comuns.
El ‘run-run’ de Colau
Ha assegurat que durant el mandat hi ha hagut un “run-run permanent” entre restauradors que apostaven per fer vaga, però que des del gremi ho han desaconsellat perquè volen diàleg amb el govern municipal i no enfrontament, tot i que Pallarols considera que l’executiu ha fugit de l’enteniment i el diàleg. Durant les últimes setmanes s’han reunit amb tots els candidats, excepte amb Colau i la CUP, per demanar-los que uns “compromisos mínims per restablir els ponts trencats amb la restauració”, que inclouen recuperar el diàleg i canviar el rumb de l’aplicació de la normativa a Ciutat Vella.
La campanya compta amb cinc vídeos que mostren situacions que podrien donar-se si els restauradors fessin vaga –centrades en veïns, treballadors, visitants de congressos i un grup d’amics que acaba fent ‘botellón’ com a alternativa–, i es distribuirà en xarxes socials però sobretot a través de restauradors, treballadors i les seves famílies, ha dit.