El president de Nissan Europa: “No hi havia alternatives per a la planta de Barcelona”

Gianluca de Ficchy apunta a la "sobreproducció" i la marxa de Daimler de la Zona Franca com a motius del tancament

El president de Nissan Europa, Gianluca de Ficchy, ha justificat la decisió de l’empresa de tancar la planta de la Zona Franca. “No hi havia alternatives per a la planta de Barcelona”, ha declarat en una entrevista amb diversos mitjans. Així, ha volgut defensar el tancament de les instal·lacions, que deixa sense feina més de 20.000 treballadors sumant els directes i els indirectes.

De Ficchy ha esmentat la “sobreproducció” de la companyia com a un dels motius que ha portat Nissan a condemnar la planta de la Zona Franca, la de Montcada i Reixac i la de Sant Andreu de la Barca. “Tenim una capacitat de producció de set milions de vehicles i les previsions de futur que tenim són d’unes vendes de cinc milions”, ha detallat.

Juntament amb la “sobreproducció”, la decisió de Daimler de deixar de produir la seva camioneta a la Zona Franca i la productivitat baixa de la planta han significat el seu tancament. “Quan Daimler va anunciar que deixava de produir la seva pickup, la planta va deixar de ser viable”, ha declarat. Sobre ajudes públiques per tal d’evitar el tancament, el director de Nissan Europa ha assegurat que l’estudi de l’empresa indicava que la planta seguia sense ser viable.

“Tenint en compte totes les alternatives possibles i totes les ajudes proporcionades pels governs, i les inversions necessàries per adaptar la planta a la normativa futur i garantir-ne la competitivitat, hem descobert que no hi ha solucions alternatives per al futur”, ha lamentat de Ficchy. L’assignació d’un nou model per a la planta tampoc hauria servit per reflotar-la ni fer-la sostenible, segons el director de Nissan Europa.

Respecte a la situació en què es troben ara milers de famílies que han perdut una font d’ingressos, de Ficchy ha dit que comprèn la “frustració” i que la multinacional vol “avançar” de la “millor manera”. “Tot això no té res a veure amb les decisions que hagin pres els empleats ni amb la qualitat de la seva feina”, ha matisat.

La planta de Regne Unit

Quant al motiu que ha portat a mantenir la fàbrica de Sunderland, al Regne Unit, de Ficchy ha precisat que allà s’hi produeixen models d’èxit per a la marca com el Qashqai, el Juke i el Leaf. “Sunderland és una planta gran i molt productiva, amb molta experiència i qualsevol decisió de fer un trasllat de producció no hauria estat fàcil”, ha comentat. De tota manera, ha avisat que les condicions de l’acord comercial entre el Regne Unit i la Unió Europea són claus per al futur de l’empresa a Sunderland.

Nou comentari