Deliveroo nega l’acomiadament improcedent de nou ‘riders’ a Barcelona

Els repartidors defensen que se'ls va acomiadar després de protestar i que existia una relació contractual

L’empresa de repartiment de menjar de restaurant Deliveroo ha negat l’acomiadament improcedent de nou ‘riders’ a Barcelona i ha defensat el model d’autònoms en un judici celebrat aquest dimecres. L’advocat de l’acusació, Nacho Parra, ha defensat que els acomiadaments van ser una “represàlia” contra aquells treballadors “que s’havien significat més” en les protestes de l’estiu del 2017. A més, ha apuntat que existia una “relació laboral” i durant el judici ha intentat provar que també un control sobre els treballadors.

De la seva banda, la defensa ha assegurat que es tracta de treballadors autònoms que tenen “total llibertat” per escollir les franges horàries a treballar. La defensa rebutja que els acomiadaments fossin represàlies i ho atribueix a que, en la majoria dels cassos, no van voler signar nous contractes amb noves condicions. Els nou ‘riders’ sostenen que van ser acomiadats després d’haver participat en les protestes que van tenir lloc el juny i el juliol del 2017 per reclamar més drets a l’empresa. De fet, alguns d’ells formen part de la plataforma ‘Ridersxdrets’ i el sindicat IAC, extrem que l’empresa ha negat conèixer. 

Acomiadaments procedents

Durant el judici, l’advocat de la defensa ha assegurat que en un dels casos l’acomiadament va ser per fer repartiments “en estat d’embriaguesa” i en un altre per incloure dins de les comandes octavetes amb les reclamacions dels repartidors que “malmetien” la imatge de la companyia. En la resta de casos, l’advocat ha assegurat que els repartidors no van voler signar un nou contracte que se’ls oferia amb noves condicions i, per tant, es va extingir el que tenien. En aquest sentit, ha dit que això va passar a uns 200 ‘riders’ no només als que avui els han portat a judici. 

la directora de Comunicació de Deliveroo, Carolina Pérez, ha defensat el model que fa servir la companyia i ha reclamat una solució legislativa “que permeti garantir donar més seguretat sense posar en risc la flexibilitat que tenen ara mateix. “Tots els ‘riders’ amb els que col·laborem són autònoms perquè aquesta condició els permet tenir la flexibiltiat que ells volen; escullen quan treballen i amb qui volen col·laborar”, ha declarat. 

Control sobre els repartidors

Un dels punts controvertits ha estat si era l’empresa la que determinava els horaris dels repartidors. A través de l’advocat i dels testimonis aportats per la defensa, Deliveroo ha intentat provar que el repartidor té “total llibertat” per “aplicar” en determinades franges horàries, “les que els hi vagin bé”, i que tot i aplicar per una franja horària determinada es poden rebutjar serveis. “Tot i escollir una franja hi poden renunciar lliurement en qualsevol moment”, ha afirmat l’advocat. 

Els testimonis aportats per l’acusació han assegurat que si anul·laves una comanda havies d’explicar els motius i que si en rebutjaves moltes hi havia penalitzacions, així com si durant un determinat temps no hi estaves disponible. L’empresa en canvi ha defensat que sí que existeixen unes gràfiques sobre les comandes rebutjades per oferir als ‘riders’ unes determinades franges horàries i geogràfiques però ha negat que en cap cas hi hagi penalitzacions. 

Treballar per a altres empreses

En la línia de defensar la llibertat d’elecció dels repartidors, l’advocat de la defensa també ha assegurat que els ‘riders’ podien treballar a la vegada per a Deliveroo i per a altres plataformes de la competència. “El ‘rider’ escull per a quina plataforma vol repartir, això és incompatible amb una relació laboral”, ha dit l’advocat. A més, el gerent d’operacions de la companyia ha assegurat ser coneixedor que es cedeixen serveis a tercers.

Més informació

Nou comentari