Colau demana a Nissan que es quedi perquè Barcelona “aposta per la mobilitat del futur”

La consellera d'Empresa, Àngels Chacón, assegura que la firma japonesa no ha pres cap decisió encara però admet la preocupació pel cas

L’alcaldessa de l’equip de govern considerat pel sector de l’automoció com el més hostil de la història de L’Ajuntament de Barcelona es veu ara obligada a demanar a Nissan que es quedi. És el que ha passat aquest divendres, quan l’han entrevistat al programa Els Matins, de TV3. Ada Colau ha assegurat que no té cap confirmació de la informació publicada ahir per un diari japonès segons la qual la firma japonesa té la intenció de tancar la planta de la Zona Franca, i també ja dit que espera “que no es concreti”. I ha afegit: “En aquest tema hem d’anar tots junts perquè Nissan tingui futur a Barcelona, perquè Barcelona ha apostat molt fort per la mobilitat del futur, per la I+D, pels vehicles elèctrics”.

Tant Colau com la consellera d’Empresa, Àngels Chacón, entrevistada a El matí de Catalunya Ràdio, han advertit que malgrat tots els esforços que es facin des d’aquí per retenir Nissan, s’ha de tenir en compte que l’empresa té “una situació global complexa”. “No és que es plantegin tancar Barcelona per ella mateixa”, ha subratllat Colau. I Chacón ha alertat que “la decisió es prendrà a molts quilòmetres d’aquí i en funció de la situació general de l’empresa”. La consellera ha dit, però, que li consta que la decisió no està presa per part de la companyia i que no es prendrà fins a final de mes. I ha anunciat que la Generalitat “no llença la tovallola”, perquè entén que a Nissan li pot sortir “més car tancar que mantenir la planta”. I també ha assegurat que l’ajut del Govern que estava compromès amb la firma japonesa per a una planta de pintura “no s’ha executat ni s’executarà si no hi ha la inversió feta per part de l’empresa”.

“No estem en contra del cotxe, però no pot ser el protagonista”

Davant d’aquesta situació de Nissan, que posa en risc 4.000 llocs de treball directes i 25.000 d’indirectes, Ada Colau es veu obligada una vegada més a clarificar la posició del seu equip de govern respecte del vehicle privat, que fa unes setmanes va generar una gran polèmica arran d’unes declaracions de la tinent d’alcaldia Janet Sanz, que semblava que donessin a entendre que preferia que la indústria de l’automoció no es reactivés després del confinament. “No estem en contra del cotxe, que és necessari per a determinats desplaçaments. Però la forma de mobilitat dins de la ciutat no pot ser el cotxe, no pot ser el protagonista de la mobilitat, perquè genera contaminació i no és eficaç, col·lapsa la ciutat”, ha dit. I ha recordat que “el transport públic és segur” gràcies a les mesures sanitàries que s’hi han pres –com fer-hi obligatori l’ús de la mascareta– i que s’estan potenciant els carrils bici i els espais per a vianants.

Més informació

Nou comentari