Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
“Demanda brutal” de locals comercials: on volen obrir negoci les grans marques
  • CA

Els carrers ‘prime’ de Barcelona a nivell comercial no només han deixat enrere la crisi per la pandèmia sinó que viuen un autèntic boom de demanda per part de grans marques que es llancen a competir per ocupar qualsevol local que estigui buit. Així ho assegura en Miquel Laborde, de la consultora Laborde Marcet, especialitzada en assessorament en inversió immobiliària en conversa amb el TOT Barcelona. Als principals carrers comercials de Barcelona hi ha una demanda brutal. Per descomptat, el portal de l’Àngel i passeig de Gràcia, però també la Diagonal, que ha canviat absolutament, i la rambla de Catalunya torna a estar gairebé plena després d’uns anys força buida. El carrer de la Portaferrissa i també el carrer de Ferran -que durant la pandèmia va patir un buidatge enorme– estan ara a tot rendiment un altre cop. La pandèmia s’ha superat totalment i estem de pujada”, detalla Laborde.

El portal de l’Àngel, el carrer amb més demanda de la ciutat per obrir-hi un negoci AJUNTAMENT DE BARCELONA

Però quin és el carrer més TOP? Segons l’informe internacional ‘Main Streets Across the World’ 2022, que analitza les rendes comercials de 92 ciutats d’arreu del món, el passeig de Gràcia ha desbancat el Portal de l’Àngel com el carrer més car per llogar o comprar un local. Tots dos carrers superen les avingudes madrilenyes Serrano i la Gran Via. Però Miquel Laborde matisa aquestes dades: “El carrer més TOP és el portal de l’Àngel, és la zona més cara i on més demanda hi ha, i naturalment, el passeig de Gràcia també està dalt de tot. A molta distància hi ha la Diagonal, que si bé és un carrer molt comercial, encara s’ha d’explotar, perquè després de molts anys de ser un desert ara s’ha activat, especialment en el tram entre passeig de Gràcia i la plaça de Francesc Macià”, detalla.

A portal de l’Àngel, Laborde detecta “un interès molt gran tant de marques emergents com de les tradicionals que busquen expandir-se, i trien Barcelona, Madrid i Màlaga sobretot”. A més, aquest expert relata que el portal de l’Àngel reprodueix una tendència comercial que es dona a totes les grans capitals: “Si vas a qualsevol gran ciutat del món hi trobes que els negocis principals són marques de super luxe i marques consolidades amb una potència econòmica molt consolidada com Inditex o Primark, que són els que manen, però també hi a marques que volen entrar en aquests carrers TOP i ho fan assumint riscos perquè no tenen el potencial de vendes, púbic i publicitat que tenen les marques consolidades”.

Les Glòries, un diamant en brut

Però hi ha més potencial comercial a la ciutat? Sí, Miquel Laborde apunta cap a la zona de Glòries: “En un termini d’entre cinc i quinze anys les Glòries es convertiran en un eix comercial molt potent. Li costarà créixer, però ho farà, especialment la zona que toca a la Diagonal i la rambla del Poblenou, que ara ja és una zona emergent. Aquesta zona havia estat molt desconnectada de la ciutat, però ara està reconnectant amb restaurants i comerços”, analitza.

La zona de les Glòries i el 22@, amb un gran potencial comercial a mig termini AJUNTAMENT DE BARCELONA

Negocis que tanquen, una pauta “normal”

Per contra, en molts punts de la ciutat negocis tradicionals que no tenen al darrere grans marques es veuen obligats a abaixar la persiana, en ocasions per la caiguda de les vendes o per falta de relleu generacional, però en moltes altres perquè els actualitzen el preu del lloguer i no hi poden fer front. En aquest sentit, Miquel Laborde ho considera una tendència de mercat “normal”: “En alguns carrers secundaris on els comerços ja no funcionaven bé abans de la pandèmia, ara continuen igual. Però en tot cas s’ha d’entendre que si tu tens un local llogat des de fa quaranta anys i pagaves 300 euros, si el local es posa al mercat perquè ha finalitzat el contracte, és lògic que el propietari vulgui actualitzar la renda. No està fent fora ningú”.

Més notícies
Vista aèria de la Diagonal AJUNTAMENT DE BARCELONA
L’avinguda Diagonal, desbordada pel ‘boom’ d’un negoci comercial
Notícia: L’avinguda Diagonal, desbordada pel ‘boom’ d’un negoci comercial
Comparteix
Entre passeig de Gràcia i Francesc Macià es concentren bona part d'establiments que pertanyen al mateix sector, i arriben noves inauguracions
El portal de l'Àngel, una de les artèries comercial més potents AJUNTAMENT
Relleu a dues marques internacionals que desapareixen del portal de l’Àngel
Notícia: Relleu a dues marques internacionals que desapareixen del portal de l’Àngel
Comparteix
Una cadena britànica obre una macrobotiga de 2.000 m2 al número 9 d'aquesta artèria comercial

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa