“L’especulació” de les llicències de taxi i VTC, en el punt de mira de la Generalitat

El Govern estudia crear un fons per afrontar les possibles compensacions pels propietaris de les llicències

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat aquest dimarts que el Govern es planteja fer una “reforma estructural” del sector del taxi i de les VTC i que revisarà el model actual de llicències per acabar “amb l’especulació” que hi ha al voltant de la seva venda. Una llicència de taxi pot costar més de 130.000 euros, mentre que el preu d’una de VTC ja s’eleva uns 60.000 euros –a l’octubre de 2018 el TC va tombar una moratòria de la Generalitat per impedir-ne la compravenda durant dos anys–.

[r:1]

En la roda de premsa posterior al consell executiu que ha donat llum verda al decret que imposa 15 minuts de precontractació a les VTC, Calvet ha plantejat la necessitat d’evitar la revenda de llicències a “preus molt elevats” i que l’administració les hauria de poder transmetre a través d’un concurs. Recuperar la titularitat de les llicències implicaria acabar amb el mercat secundari, però exigirà fer una gran despesa per rescabalar els seus propietaris actuals i fer un estudi minuciós per determinar “quantes llicències” necessita el mercat.

Necessitarem diners per afrontar aquesta reforma”, ha explicat el conseller, que ha anunciat que el Govern ja ha obert converses per elaborar una llei integral per tot el sector. Una de les opcions que planteja Calvet és la creació d’un fons que s’haurà de finançar “a través d’una taxa o d’un altre mecanisme que decidirà el Parlament”, una proposta que ja havien fet Uber i Cabify. Un dels grans reptes serà valorar el cost de mercat de les llicències i estudiar la millor manera de recuperar-la.

Més informació

Nou comentari