Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona vol invertir 50 milions dels Next Generation a espaiar el turisme
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona vol que els fons europeus Next Generation serveixin d’impuls per millorar el turisme a la capital catalana. És per això que vol destinar 50 milions d’euros provinents d’Europa a espaiar el turisme arreu de la ciutat. A més, ha elaborat 21 projectes de ciutat per aconseguir un augment de la qualitat d’aquest sector.

El consistori ha presentat aquest divendres l’Estratègia de Sostenibilitat Turística en Destinacions, “un extens pla d’actuacions”, segons ha defensat, que gira entorn de Programes de Plans de Sostenibilitat Turística a Destinacions adreçats a les entitats locals, en el context del Pla de Modernització i Competitivitat del Sector Turístic, que és el component 14 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del govern espanyol.

L’estratègia, resumidament, consisteix en la transició verda i sostenible, l’eficiència energètica, la transició digital i la competitivitat. La convocatòria, adreçada als ens locals, té una dotació total de 1.900 milions d’euros, distribuïts en les convocatòries dels anys 2021, 2022 i 2023. 194 milions li pertoquen a Catalunya i el Pla de Barcelona opta a 50 milions d’euros, el màxim previst en aquesta convocatòria.

“Barcelona, en els últims anys, ha treballat per transformar i diversificar el model turístic que consolidi la ciutat com una destinació líder en turisme urbà que respongui a criteris de sostenibilitat, equitat i qualitat. Així, s’ha definit un Pla Estratègic, una Estratègia de màrqueting turístic, una Mesura de Govern de Nous Imaginaris i la definició de l’economia del visitant en l’agenda econòmica Barcelona Green Deal“, ha dit el consistori.

Objectius específics

Els objectius específics, concretats al Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions de Barcelona (PSTD), que té per objectiu impulsar la recuperació econòmica i la resiliència de la destinació a través de la desconcentració, la creació de nous imaginaris i la innovació, assegurant el retorn social del turisme i la sostenibilitat de l’activitat, són:

  • Consolidar la sostenibilitat del model turístic i el seu encaix i coherència amb el model de ciutat i amb la vida de la ciutadania, sensibilitzant els agents de l’economia del visitant.
  • Fomentar la desconcentració territorial de l’activitat turística a apostant per nous imaginaris.
  • Promoure el reconeixement i creació de nous continguts basats en la cultura, la creativitat i en els valors diferencials de Barcelona com a destinació.
  • Fomentar la mobilitat turística sostenible compatible amb el model turístic i de mobilitat de la ciutat.
  • Impulsar processos de millora de l’eficiència energètica i mitigació del canvi climàtic en l’activitat turística.
  • Potenciar la digitalització integral de l’activitat i promoció turística.

Per part de l’Ajuntament, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha estat present en l’acte de presentació d’aquesta iniciativa, que està condicionada a la injecció econòmica provinent d’Europa.

Crítiques al turisme a Ciutat Vella

El regidor de Ciutat Vella, Jordi Rabassa, ha estat molt contundent a les xarxes socials amb l’onada de turistes aquests darrers dies: “Els veïns que ens hem quedat a Ciutat Vella aquesta Setmana Santa hem patit unes aglomeracions de visitants insuportables. L’empresariat del turisme està satisfet, però aquesta situació no aporta res de positiu ni per les veïnes ni per l’activitat econòmica de proximitat”, ha dit en un apunt a Twitter.

Rabassa ha aprofitat per fer una crida a repensar el model econòmic per a Barcelona, expressant que, “sens dubte, no hem après que és urgent canviar el model econòmic, i fer-ho a escala global. Cal que totes les administracions treballem per acabar amb aquesta sobreexplotació dels barris, perquè Ciutat Vella és un lloc on viure, i no és un aparador ni un producte”.

Més notícies
Els comerciants van presentar el projecte de capitalitat el maig de 2021 / BCN COMERÇ
El comerç barceloní demana ser capital europea del comerç de proximitat
Notícia: El comerç barceloní demana ser capital europea del comerç de proximitat
Comparteix
"El pacte és el camí per aconseguir grans fites", ha defensat Jaume Collboni, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament
El Med2, de la companyia hotelera francesa Club Med, està considerat el veler més gran del món
Avui pots veure el veler més gran del món a Barcelona
Notícia: Avui pots veure el veler més gran del món a Barcelona
Comparteix
El vaixell serà al port fent una escala fins a les 23 h, quan té previst navegar fins a Roses
Cues al carrer Pelai de Barcelona per accedir a diverses botigues / ACN
ENQUESTA | Compraràs en diumenge, amb l’inici de l’obertura comercial?
Notícia: ENQUESTA | Compraràs en diumenge, amb l’inici de l’obertura comercial?
Comparteix
El nou calendari comercial a Barcelona inicia aquest cap de setmana 4 mesos 'non-stop'
Imatge d'arxiu del restaurant Tickets / Facebook: Tickets
Turisme de Barcelona vol estendre la taxa turística a comerços i restaurants
Notícia: Turisme de Barcelona vol estendre la taxa turística a comerços i restaurants
Comparteix
Locals de restauració, el comerç, els museus, els teatres i l'alimentació-begudes també haurien de "corresponsabilitzar-se" de la taxa

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fran BCN a maig 13, 2022 | 16:59
    Fran BCN maig 13, 2022 | 16:59
    Això de la."sostenibilitat turística" és una eufemisme, una altra.frikada per límitar quasi la unica.indústria rendible de Bcn....com.sempre Colau i.Cia ficant la pota

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa