El turisme d’experiència serà el gran protagonista del B-Travel, el saló especialitzat en viatges de Fira de Barcelona. El certamen, que tindrà lloc del 22 al 24 de març, reunirà a 200 expositors i oferirà més d’un centenar d’ofertes, premis i viatges. A més de la presència de totes les destinacions de l’Estat espanyol i de més de 40 països i regions de tot el món, les empreses tindran un paper protagonista. Renfe, Level, Vueling, B The Travel Brand o Altaïr seran algunes de les companyies presents.
“El turisme és un sector clau per a l’economia, com ho demostra el fet que dona feina a més de 2,3 milions de persones i representa l’11,7% del PIB de l’Estat”, ha explicat el president del saló, Jordi Clos. “És fonamental que, per a mantenir aquesta posició de lideratge, el sector aposti per la digitalització i la innovació per a modernitzar-se”. Entre les activitats que es podran veure, destaca l’escenari B-Travel Experience Area, on es concentraran les actuacions musicals, i el B-Travel Cinema, on es projectaran documentals de viatges.
La directora del B-Travel, Marta Serra, ha explicat que l’objectiu és “combinar la condició de saló dirigit al públic final, amb una selecció de les millors propostes del turisme experiencial i la seva intenció d’arribar als professionals del sector oferint la possibilitat de conèixer les innovacions més disruptives que transformaran l’activitat turística”. El saló ofereix el B-Travel Passport, un document que els visitants han d’anar omplint quan superen una sèrie de proves que organitzen els expositors en una gimcana que dona l’oportunitat a participar en premis i descomptes valorats en 27.000 euros.