L’Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa, Barcelona Comerç i Endesa fomentaran la digitalització dels petits comerços per tal de poder adaptar-se a les noves formes de consum i adquireixin hàbits per competir amb les plataformes digitals. La companyia elèctrica pagarà 500.000 euros per contractar 20 joves agents digitals que assessoraran i acompanyaran 400 petits establiments a millorar la seva venda electrònica, anunciar-se millor a internet o posicionar millor les seves xarxes socials.
El primer tinent d’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, han presentat la iniciativa al costat de la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa, i del president de la fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell. El projecte Re-connectant s’emmarca en el pla de digitalització del comerç que l’Ajuntament va posar en marxa a l’inici de la pandèmia, fa un any, per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als propers anys.
Collboni ha dit que els competidors del comerç electrònic són “molt poderosos” i el petit comerç tradicional no només s’ha de reactivar després de la crisi de la pandèmia sinó que també “s’ha de posar al dia”. “Hem de competir amb les mateixes armes i ho farem millor”, ha dit. No obstant, no ha volgut donar detalls sobre la possible implantació d’una taxa als gegants del comerç electrònic i l’ús de l’espai públic que fan els seus repartidors.
Per la seva banda, Vendrell ha dit que és una “necessitat imperiosa” del comerç de proximitat la seva adaptació digital. De moment s’han apuntat al projecte 170 establiments.