El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha desafiat els crítics amb l’ampliació de l’aeroport del Prat que proposin “alternatives” viables per generar els 80.000 llocs de treball que suposaria el projecte d’Aena i ha reclamat a la Generalitat que torni als acords del 2 d’agost per recuperar el consens perdut.
Collboni ha assegurat que la suspensió del projecte és una “molt mala notícia” per Barcelona i ha culpat el Govern del fracàs, ja que acusa l’executiu de Pere Aragonès de contradir-se. “No s’ha aclarit, s’ha contradit o va tancar un acord en fals”, ha dit Collboni durant una roda de premsa sobre la reindustrialització del Besòs.

Discrepàncies amb Colau
El líder socialista, un dels grans valedors de l’ampliació del Prat, ha evitat fer cap referència a l’alcaldessa de Barcelona i sòcia del PSC al govern municipal, Ada Colau, que ha estat una de les principals opositores al projecte d’Aena, que preveu la destrucció de la llacuna de la Ricarda per allargar la tercera pista a canvi de protegir nous espais naturals en un altre àmbit.
“L’ampliació de l’aeroport ha de fer possible l’arribada de noves inversions”, ha dit Collboni. “Era un projecte necessari per millorar la connectivitat de Barcelona amb els grans centre de decisió, innovació i progrés“. Malgrat les fortes desavinences entre BComú i PSC pel futur del Prat, tots dos partits s’han esforçat a defensar que l’acord de govern a Barcelona no perilla perquè és una qüestió que no depèn directament de l’Ajuntament.
Aquest matí, Ada Colau s’ha mostrat contundent al respecte i ha insistit que les discrepàncies a Barcelona estan clares, però que, si l’Ajuntament tingués competències, l’última paraula seria seva i diria “no” a l’ampliació del Prat de la mateixa manera que a Madrid el PSOE té majoria al govern estatal i va acabar imposant el seu criteri per donar llum verda al projecte.