Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Mira-sol, una estació que ha passat del camp a la ciutat

Des de Món Terrassa i Tot Barcelona ens proposem fer un viatge per la història de la línia Barcelona-Terrassa de FGC, que ara compleix cent anys. Fem parada, sense pressa, a cadascuna de les 19 estacions que la conformen (des de Terrassa Nacions Unides a Barcelona – Plaça Catalunya). D’aquesta manera, descobrirem en una sèrie de reportatges, entrevistes i cròniques algunes curiositats, anècdotes, històries que donen vida a una línia que transporta anualment fins a 64 milions de passatgers -segons dades d’FGC el 2018-. 

L'estació de Mira-sol, en la línia Barcelona-Terrassa de FGC

L’estació de Mira-sol, en la línia Barcelona-Terrassa de FGC

L’estació de Mira-sol es va posar en servei el 19 de març de 1948, tot i que el tren ja hi passava des de feia 30 anys. El nou baixador donava servei als veïns d’aquest barri de Sant Cugat. Originàriament disposava de dos edificis i una sola via, encara que ben aviat va passar a disposar també d’una via d’apartador. Els dos edificis, el de viatgers més gran i el de serveis més petit, formaven un conjunt amb l’andana central, coberta per una marquesina en tota la seva longitud i que de lluny recordava una nau, sobretot tenint en compte que l’estació es trobava aïllada enmig de camps de conreu. L’accés a l’estació es feia des d’un pas sota les vies, amb escales.

En els anys 90 del segle passat, la doble via entre Sant Cugat i Rubí i la necessitat de prolongar l’andana per als trens de quatre cotxes van suposar enderrocar l’edifici de serveis. L’any 2007 es creava un nou vestíbul i accés més ampli pel pas inferior creat entre les places Joan Borràs i Ausiàs March. El nou accés disposava d’un ascensor i una escala mecànica fins a l’andana, curiosament s’havia de creuar l’antic edifici de viatgers per arribar-hi.

L'estació de Mira-sol d'FGC | FGC

L’estació de Mira-sol d’FGC | FGC

L’entorn de l’estació de Mira-sol també ha anat canviant progressivament el seu paisatge. Originàriament eren camps i algunes cases d’estiueig situades a la banda sud de les vies, a l’històric barri. Des de l’any 1969, l’escola la Farga és també un element destacat de Mira-sol i hi té una relació important amb la línia de Ferrocarrils, ja que és un dels centres que utilitzen els trens escolars entre Mira-sol i Plaça Catalunya.

A finals dels anys 2000 el creixement del barri del turó de Can Mates va comportar la creació, just al costat l’estació d’FGC, la nova centralitat Mira-sol centre, que acull el mercat municipal, una biblioteca, un supermercat i diversos comerços i serveis. Mira-sol és una entitat de població i un districte de Sant Cugat del Vallès, situada a l’extrem oest del terme i es troba unida a Valldoreix pel sud.

Més notícies

100 anys del la línia Barcelona-Terrassa de FGC

Notícia: 100 anys del la línia Barcelona-Terrassa de FGC
Comparteix
Món Terrassa i Tot Barcelona enceta una sèrie d'articles sobre la línia S1 del Metro del Vallès amb motiu del seu centenari
Notícia: 100 anys del la línia Barcelona-Terrassa de FGC - Mobile

Rubí, el COR i el cervell de la línia del Vallès dels FGC

Notícia: Rubí, el COR i el cervell de la línia del Vallès dels FGC
Comparteix
Les instal·lacions del Centre d’Operacions de Rubí ocupen una superfície equivalent a gairebé 7 camps de futbol i es preparen per acollir els 15 nous trens de la línia
Notícia: Rubí, el COR i el cervell de la línia del Vallès dels FGC - Mobile

Hospital General, un centre sanitari i el futur intercanviador

Notícia: Hospital General, un centre sanitari i el futur intercanviador
Comparteix
Els alcaldes de Terrassa i Sant Cugat han reivindicat la necessitat que la línia S1 del Metro del Vallès connecti amb l'R8 de Rodalies
Notícia: Hospital General, un centre sanitari i el futur intercanviador - Mobile

Terrassa Nacions Unides, cotxeres i origen de la S1

Notícia: Terrassa Nacions Unides, cotxeres i origen de la S1
Comparteix
L'estació d'FGC és una de les entrades al Parc Agrari de Terrassa, a tocar de la zona esportiva i del Mercadal
Notícia: Terrassa Nacions Unides, cotxeres i origen de la S1 - Mobile

Estació del Nord, intercanviador clau en la línia BCN-Terrassa

Notícia: Estació del Nord, intercanviador clau en la línia BCN-Terrassa
Comparteix
L'estació d'FGC és la porta d'accés a una de les joies patrimonials de la nostra ciutat, la Seu d'Ègara
Notícia: Estació del Nord, intercanviador clau en la línia BCN-Terrassa - Mobile

Vallparadís Universitat, l’única estació de tren amb dependències assistencials

Notícia: Vallparadís Universitat, l’única estació de tren amb dependències assistencials
Comparteix
L'estació d'FGC se situa en les entranyes del pulmó verd de la ciutat: el Parc de Vallparadís
Notícia: Vallparadís Universitat, l’única estació de tren amb dependències assistencials - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa