Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Turisme de Barcelona abandona la “promoció genèrica” amb un canvi d’eslògan
  • CA

La saturació turística de Barcelona obliga el sector a moure les seves posicions. Fins i tot els ens encarregats de promocionar la ciutat envers el visitant canvien les seves estratègies per donar compte dels estralls que la turistització genera als barris. És el cas de Turisme de Barcelona: el consorci, tal com ha presentat aquest mateix dimecres, abandona el seu eslògan tradicional -el Visit Barcelona encunyat el 2009, en els primers compassos de la Gran Recessió- per una proposta que cerca reivindicar, en paraules del director general Mateu Hernández, “la Barcelona real i concreta, i no la de postal”.

En endavant, doncs, l’organisme vendrà la capital del país fora de les fronteres catalanes amb This is Barcelona. El mateix Hernández hi dona un especial valor, com a símbol d’un “canvi radical en com promovem” els actius barcelonins de cara al turisme. La imatge de marca serveix per competir amb ciutats en situacions similars, com ara Amsterdam o Viena, similarment afectades per l’excés de visitants i que comparteixen “reptes” com a “ciutats globals” amb Barcelona.

Abandonar la “promoció genèrica”

La substitució temàtica arriba, tal com ha exposat el directiu en una trobada amb mitjans de comunicació, en un context “molt diferent” del de fa 15 anys: mentre que dècada i mitja enrere l’atracció de visitants es percebia com a essencial per revifar una economia tocada per la crisi mundial; ara la capital busca “governar” uns fluxos turístics que, a ulls de les associacions veïnals i els moviments socials, està fora de control. “La promoció turística que fa el Consorci no podia quedar al marge d’aquesta realitat”, reconeix Hernández.

El director general del Consorci de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández / ACN
El director general del Consorci de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández / ACN

D’aquesta manera, darrere l’eslògan hi ha una voluntat de “deixar de fer una crida al món perquè visiti Barcelona”. En línia amb les anàlisis de les patronals hoteleres de la ciutat -i altres sectors interessats, com ara els grans comerços del centre-, el director general ha canviat el focus del seu discurs cap al “turisme de qualitat”; una economia de l’oci dirigida a visitants d’alt poder adquisitiu interessats, a parer seu, en la cultura, la gastronomia o els congressos i fires barcelonins. “This is Barcelona és una afirmació de la identitat i singularitat de la ciutat”, argumenten.

Canvi estratègic

El nou lema va acompanyat d’un full de ruta que dona compte dels reptes que enfronta el sector turístic barceloní. L’organisme planeja implementar una “plataforma prescriptora” no només de l’activitat d’oci que es porta a terme a la ciutat, sinó de tots els seus actius culturals, gastronòmics, tecnològics o empresarials. Ja s’ha adjudicat el primer concurs per a aquest servei, amb una dotació de dos milions d’euros, menys de la meitat dels 5,5 milions que s’hi han assignat. Més enllà d’això, Turisme de Barelona ha publicat també una Guia de Barcelona amb Monocle, dirigida a públic de “qualitat i excel·lència”.

Més notícies
Notícia: Jordi Martí Galbis substituirà Trias com a president del grup municipal
Comparteix
La regidora i exconsellera de la Generalitat Neus Munte serà la portaveu de Junts a l'Ajuntament I El partit, que canviarà de nom al consistori, ha de decidir la persona que encapçalarà la llista a les municipals del 2027
Notícia: Catalunya protegeix el Dipòsit de les Aigües com a monument històric d’interès nacional
Comparteix
Actualment, és la seu de la Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra al Campus de la Ciutadella | Va ser projectat l’any 1874 pel mestre d’obres Josep Fontserè i Mestre
Notícia: Tots els concerts confirmats per a la Mercè 2024
Comparteix
Els veïns de Barcelona podran gaudir dels concerts entre el divendres 20 i el dilluns 23
Notícia: La transició verda esborra el llegat de les places dures a Barcelona
Comparteix
Experts expliquen al TOT Barcelona la importància urbanística, social i històrica d'algunes reformes que afronta la ciutat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pol a juliol 24, 2024 | 19:13
    Pol juliol 24, 2024 | 19:13
    Quina collonada és aquesta de canviar Visit Barcelona per This is Barcelona ? Creuen que els ciutadans som babaus ? Típica "estratègia" de pa sucat amb oli, del lobby turisme-tot-s'hi-val fora de control, fer veure que canvien alguna cosa... per a no canviar res. Aneu-vos-en a pastar fang ! El què cal canviar és el model econòmic, fomentar la diversitat econòmica i descartar el turisme com a monocultiu econòmic fent ús de les lleis espanyoles que ho permeten tot i provoquen exagerats i perversos danys col·laterals, en qüestió de turisme. Diguem prou, el nostre país no es ven més. Menys turisme, més vida.

Respon a Pol Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa