L’entitat Stop Creuers s’ha reunit aquest dimecres amb el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, per retreure-li algunes decisions que, des del punt de vista dels activistes, no juguen a favor ni de Barcelona ni de l’ecologia. Stop Creuers continua la seva ofensiva perquè el Port aturi la licitació de la setena terminal creuerista i exigeixen que ho faci a cost zero. Els activistes mantenen que la nova terminal permetrà l’arribada de mig milió de creueristes, un flux que Barcelona “no es pot assumir”. L’entitat també considera que la nova terminal serà sinònim de més contaminació i exigirà més demanda de recursos hídrics i energètics.
L’ofensiva per aturar les previsions del Port tornen així a l’aparador mediàtic després de protagonitzar un dels estira-i-arronses de la passada campanya electoral. Malgrat que els mateixos Comuns van aprovar-ne la construcció –l’any 2018 sota l’argument que serviria per aturar l’arribada de creuers– l’executiu d’Ada Colau van demanar, a finals del passat mandat, que el projecte es cancel·lés. “Sembla una taula de creixement infinit”, lamentava en aquella ocasió Janet Sanz en relació amb els creuers que arriben a Barcelona.

Altres exigències d’Stop Creuers
Stop Creuers també ha aprofitat la trobada de dimecres per qüestionar que les restriccions per la sequera no arribin al sector turístic i als creuers, en particular. Una queixa, per cert, que alguns pagesos ja van expressar dijous de la setmana passada en la seva tractorada a Barcelona. L’entitat critica que el Port sigui opac amb les dades de despesa d’aigua, la qual cosa titlla de situació “especialment escandalosa”.
Stop Creuers també critica el canvi de rumb que alguns sectors polítics i de l’economia volen per als creuers. L’alcalde Jaume Collboni, per exemple, és partidari que Barcelona s’esdevingui en un port base. És a dir, que redueixi els creuers d’escala per d’altres que comencin i acabin a la ciutat. Per a l’entitat, aquest canvi implicaria un augment de pernoctacions i de vols.